- ons 12 jan 2022, 15:35
#1483317
Kan nån kunnig eller med mer hjärnceller än jag har som kan förklara varför Volvo eller andra inte har lite större hybridbatteri och en ganska svag och mindre (lättare) bensinmotor?
Jag menar att visst är det kul ha en laddhybrid med bra drag i elmotorn och ännu mer drag i bensinmotorn som t.ex. Volvos laddhybrider 2022 har och 2023 får. T6 eller T8 Recharge pinnar på och accelererar rätt bra (har en V90 T6 Recharge 2022 själv).
Varför inte ett större batteri som tillåter kanske 20-30 mil på ren el och en mindre bensinmotor som tar dig i mål på långresor?
Varför vill ingen ha det?
Varför behöver vi så många hk på bensinmotorn i en Volvo laddhybrid (förutom det är väldigt kul att köra en bil med många hk under huven)?
Jag bara undrar lite stillsamt.
/Bo
Jag menar att visst är det kul ha en laddhybrid med bra drag i elmotorn och ännu mer drag i bensinmotorn som t.ex. Volvos laddhybrider 2022 har och 2023 får. T6 eller T8 Recharge pinnar på och accelererar rätt bra (har en V90 T6 Recharge 2022 själv).
Varför inte ett större batteri som tillåter kanske 20-30 mil på ren el och en mindre bensinmotor som tar dig i mål på långresor?
Varför vill ingen ha det?
Varför behöver vi så många hk på bensinmotorn i en Volvo laddhybrid (förutom det är väldigt kul att köra en bil med många hk under huven)?
Jag bara undrar lite stillsamt.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.