Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fattiglapp
Lustgasen skrev: lör 30 okt 2021, 09:22 Beställt en V60 T6 Recharge, leverans någon gång mars april. Hoppas de fått ordning på Blis-leverans tills dess.
Är det någon som vet varför inte 20" 10 Spoke Turbine fälgar passar till just recharge-bilarna? Står att jag inte kan välja till dem. https://www.bilia.se/dack/falgar/volvo- ... _31664378/

Sedan har jag lustläst artiklar och tittat på de flesta recensioner på youtube som finns och börjar känna mig mer trygg i mitt val, speciellt när jag jämfört med konkurrenter.
Har dock några frågor. Är det någon som upplevt vibrationer i ratten? Det var något som Auto Motor & Sport påpekade. Samt elfel? De specificerade inte vilka typer av elfel.
Och bromsarna med Regen var enligt dem inte helt utvecklade men det låter mer som en vanesak...
Det var nog de frågor jag hade, tack på förhand.
Har läst om vibrationer i ratten. Jag märker det ibland när jag låter bilen sköta styrningen, då hamnar ratten i självsvängning. Otäckt. Men inget som känns överhuvudtaget när jag styr själv, så det kanske ligger i den funktionen. Har blivit anklagad för OCD vad gäller vibrationer och oljud (med viss rätt), så det är nog inte att jag är okänslig.
av Plinkplonk
Jag har tyg/vinyl comfort stolarna i min V60CC 2020.
Sambon får ont i ryggen vid långkörning hur hon än försöker ställa in dom.
Tycker själv att dom är sämre än ergocomfort stolarna jag hade i min passat från 2017 samt även den v60 summum jag hade innan Passaten…
Märkte själv här om dagen när jag satte mig i passagerarsätet att på 2 år och ca 10.000 mil så är dynan ordentligt nedsutten.
Tror du kommer bli besviken mot nuvarande stolar som du har.
av JeanDelin
Jävla skit! Detta låter inte lovande. Jag ska inte förändra beställningen, det har gått redan. Jag brukar köra 15000 km per år och inte långa streckor. Jag är också orolig för min fru som just nyligen sade att hon har det så bra att sitta i vår S60. Å andra sidan vill hon inte investera i bilen men hon kommer att klaga i alla fall om stolarna inte är tillräckligt bekväma..
av Lockis
Rayz skrev: tis 02 nov 2021, 13:34 Hej jag har beställt en v60 t8 r-design 21okt och jag fick i appen att jag kunde följa bilen och då står det beställning 17juni
Leverans januari

Beställningsdatumet stämmer inte men tror ni leveransen stämmer ?
Kan ha fått en annan bil som man överfört din konfiguration på?
av JeanDelin
Jag talade med min försäljare i dag och han sade att blis och cta inte kommer att vara i bilen även om min V60 borde levereras främst i april. De här månaderna emellan kommer inte att göra någon skillnad. Dom ska inte heller eftermonteras. Priset på V60 var lite lägre än normalt när jag beställde och just bristen på blis och cta var orsaken till det nedsatta priset.
av Lockis
Märkligt att man på Volvo inte lyckas leverera detta. Polestar verkar inte ha några problem?
Användarvisningsbild
av bem
JeanDelin skrev: tis 09 nov 2021, 22:09 Jo, det är lite märkligt. Det tycks påverka endast hela 60-serien. Men inte Volvos elbilar...
Det är inte så konstigt eftersom Volvo i alla fall tidigare (och ännu såvitt jag förstår) prioriterat 90-serien då bilar som byggts i den serien inte har påverkats av chipbristen. Kan förstås komma att ändras. Min V90 T6 Recharge 2022 är ett bevis på det, inget saknas på den som Driver Awareness där bl.a. BLIS (döda vinkelvarnaren) och Cross Traffic Alert (CTA) ingår. På övriga serier plockar Volvo bort vissa funktioner som BLIS osv. Volvos rena elbilar XC40 (utom den med lägst utrustningsnivå) och C40 klarar sig också hittills från att bli chip brist edition bilar.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av HerrDödén
Många tillverkare prioriterar nu. BMW, VW och Volvo är bara ett par exempel. 60-serien står inte högst upp på listan vilket leder till att vissa funktioner kommer att saknas under överskådlig framtid.
  • 1
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 315

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]