- tor 03 dec 2020, 14:50
#1416144
Avseende förmånsgrejerna fick vi svar på den krassa verkligheten (som inte har med miljö att göra öht, utan "rättvisa" och pengar in till staten) senare i tråden. Med dagens förutsättningar skulle min T6 Recharge R-design (med 200k högre inköpspris) bli ~200 spänn billigare netto per månad än min nuvarande T5, men efter årsskiftet och minus 10k/år reduktion för miljöbil, åker den upp. Får hoppas att jag hämtar hem lite medelst lägre förbrukning, men det återstår att se.
bem skrev:Aha, XC60 Recharge har du. Ja den är nog fin den också. Tyvärr för hög, hur konstigt det än låter, för några bland oss som skall åka i en ev. ny bil. Brorsan har en XC60 så det är testat. Min gamla trotjänare V70 (årsmodell 2014) har rätt höjd liksom en V90 (har testat). V60 T6 AWD Recharge har vi inte inte testat sitthöjden på än.Kör XC60 T5 MY18 idag, och ville byta "ner" mig till en V60 T6 Recharge R-design, men frugan insisterade på höjden, då man vant sig ganska väl vid hög bil. Hade en V60 T6 Recharge R-design hemma under ett dygn och blev frälst i den, men fick stryka på foten åt frugan. Har "klättrat" uppåt för varje bil. Gick från MY12 V60 R-design till MY15 XC70 Sport och sedan upp till MY18 XC60.
Vad är det för ändringar i regelverket för förmånsbilar som ev. kan komma påverka hybrider?
/Bo
Avseende förmånsgrejerna fick vi svar på den krassa verkligheten (som inte har med miljö att göra öht, utan "rättvisa" och pengar in till staten) senare i tråden. Med dagens förutsättningar skulle min T6 Recharge R-design (med 200k högre inköpspris) bli ~200 spänn billigare netto per månad än min nuvarande T5, men efter årsskiftet och minus 10k/år reduktion för miljöbil, åker den upp. Får hoppas att jag hämtar hem lite medelst lägre förbrukning, men det återstår att se.
2005 P12 T5 AWD - Såld | 2012 Y352 D2 R-Design - Inbytt | 2015 Y381 D4 Sport - Inbytt | 2018 V426 T5 - Inbytt | 2021 V426 T6 Recharge R-design - Nuvarande