Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
Freddy100 skrev:Jag tycker så här....De som inte kan bilar struntar om ni har motorbeteckning eller inte. De som är intresserade kollar gärna av nyfikenhet vad ni har för motor och modell. Att ta bort tom VOLVO märke fattar jag inte. Att köra No Name? Lika bra att köpa Hiundai eller Skoda. Folk gör konstiga saker. Detsamma med svart klister på regskylt...Sverige har redan en av tråkigaste skyltar i Europa...ja...då blir dem ännu tråkigare...
Varenda en känner väl igen en Volvo även utan märken och anser du att valet av bil sitter i märket så får det stå för dig! Alla har vi olika smak och det är väl bra. Då slipper min Volvo med rensade märken se ut som din Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av HeavyMetal
batmac skrev: tor 10 sep 2020, 12:20
perin skrev:
Snelhest skrev:Ang. att ta bort modellbeteckningar; När jag ser en bil utan, tänker jag per automatik; "Någon med minsta motorn där ja."
Ja precis, vad skulle annars anledningen vara?
Rimligtvis att man tycker det är snyggt, och kanske inte känner ett behov att skylta att man minsan kör en T8 R-design ;-)
Allting under en T5:a skulle jag plocka bort. ;-)
Användarvisningsbild
av Rasseman

"Varenda en känner väl igen en Volvo även utan märken och anser du att valet av bil sitter i märket så får det stå för dig! Alla har vi olika smak och det är väl bra. Då slipper min Volvo med rensade märken se ut som din "

Håller med, D5 (Polestar) här och helt rensad i röven.

av HeavyMetal
perin skrev: tor 10 sep 2020, 21:19 Jag gissar att man tar bort D2 resp. T8 av två vitt skilda anledningar......
Jag gissar på den första man skäms, andra man vill överaska i stoppljusen. ;-) :P
Användarvisningsbild
av Rasseman
Eller så tycker man helt enkelt att det är snyggare med en clean look

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Rillee
Bild

Liknar snart dessa gubbar
Bild
av Freddy100
HeavyMetal skrev: tor 10 sep 2020, 21:23
perin skrev: tor 10 sep 2020, 21:19 Jag gissar att man tar bort D2 resp. T8 av två vitt skilda anledningar......
Jag gissar på den första man skäms, andra man vill överaska i stoppljusen. ;-) :P
Kan vara svårt mitt i centrum med hastighet på 30-40 km/h. Verkar gälla bara de som kör i skogen.... :P
av Freddy100
Wibe skrev: tor 10 sep 2020, 20:38
Freddy100 skrev:Jag tycker så här....De som inte kan bilar struntar om ni har motorbeteckning eller inte. De som är intresserade kollar gärna av nyfikenhet vad ni har för motor och modell. Att ta bort tom VOLVO märke fattar jag inte. Att köra No Name? Lika bra att köpa Hiundai eller Skoda. Folk gör konstiga saker. Detsamma med svart klister på regskylt...Sverige har redan en av tråkigaste skyltar i Europa...ja...då blir dem ännu tråkigare...
Varenda en känner väl igen en Volvo även utan märken och anser du att valet av bil sitter i märket så får det stå för dig! Alla har vi olika smak och det är väl bra. Då slipper min Volvo med rensade märken se ut som din Bild

Menar du att DIN VOLVO är finare eftersom du tog bort original VOLVO beteckning...? Jag fattar inte riktigt. Tog du bort även beteckning från grillen och ratten? Hur tånkte du? Om din bil ska vara så speciell skulle du satsa kanske på Ferrari eller Rolls Royce...? :-D
Användarvisningsbild
av Wibe
Rillee skrev:Bild

Liknar snart dessa gubbar
Bild
Bild

Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]