- ons 17 apr 2019, 09:36
RaymondShaw skrev:Det låter ju bra. :) Jag är nog också ute efter lite mer "lyxigare" känsla och V60n jag provkörde kändes väldigt fin. Iofs var ju den "fullsmetad" inscription medans jag inte ens kan få läderklädsel i min. Ska dock testa en vanlig momentum snart så man får känna på det med :)DavidBlomqvist skrev: ↑tis 16 apr 2019, 09:24Bytte min Passat GTE mot en XC60 T8 förra veckan och min upplevelse är att volvon går ca 5-7 km längre än passaten på samma vägavsnitt. (6km 50-väg, resten 100-väg). Däremot så drar Volvon mer soppa men det är ju betydligt fler hk så det är inget konstigt. I övrigt är Volvon i mitt tycke en helt annan bil när det gäller komfort, kvalitetskänsla, körglädje m.m. Jag kommer inte att ångra uppgraderingenPaglar skrev:Jag lurar själv på en V60 T6 TE, så jag köpte senaste numret (nr9) av Teknikens Värld där man testade några laddhybrider.Om vi tar sommarkörning så kommer jag (obs ej motorvägskörning då) mellan 45km och upp till 50-51km med min Passat så där håller jag inte med. Däremot kan jag tänka mig att Volvon vinner på vintern pga bensinvärmaren för att värma kupen. Min lägsta notering med Passaten i vintras hamnade på 23km men då hade jag 24 grader i kupen och stolsvärmen på :D
I deras test gick Passat GTE 39km på en full laddning, V60 T8 med 10,4kWh batteri fixade 42km.
Baserat på Volvo Cars egna uppgifter om 15% längre räckvidd på årsmodell 2020, så kan man gissa på 48km med det nya batteriet.
Nya Passaten som börjar säljas i Maj får ju upp till 70km i räckvidd enlig gamla mätcykeln och 55km enligt nya mätcykeln.
V60 T6 TE -20