Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Jag skrev idag på kontraktet på en ny XC60 T8 med det mesta utom massagesäte, det enda jag inte använder på den gamla kärran.
De tog in den idag med, så nu står man billös för första gången sedan jag tog körkort 1987... 10 månader går fort :x
av perhall
ansjo skrev:Jag skrev idag på kontraktet på en ny XC60 T8 med det mesta utom massagesäte, det enda jag inte använder på den gamla kärran.
De tog in den idag med, så nu står man billös för första gången sedan jag tog körkort 1987... 10 månader går fort :x
Grattis! Jag är utomordentligt nöjd med min och ska köpa en till. När jag köpte fanns ett paket, "One edition", med luftfjädring, B&W, HUD etc. Det finns väl inte längre?

Leverans om tio månader blir MY24. Vet du några ändringar? Snabbare laddning har jag hört..
av jaronsso
Gallaz skrev: ons 31 aug 2022, 08:52 Typiskt. Från v.41 till v.43…har någon hört något mer om förseningar?
Byggs den i Gbg?
Torslanda har haft stora produktionsstörningar efter semestern.

Men det är inte bara där det är problem.
Gent har också problem.. Jag har en hel-el XC40 påväg. Den flyttades två veckor fram i förra veckan.
Är snart uppe på 1 års leveranstid... :-)
av perhall
Vet ni vad för nytt som kommer på MY24? Lär bli en sån om man beställer nu, ska ev beställa nästa vecka
Användarvisningsbild
av sewen
ansjo skrev:Jag skrev idag på kontraktet på en ny XC60 T8 med det mesta utom massagesäte, det enda jag inte använder på den gamla kärran.
Man är olika. Använder massage varje gång jag åker i bilen. Min fru med. Men det va hon som propsade på det och det är jag glad för!
av Lockis
perhall skrev:Vet ni vad för nytt som kommer på MY24? Lär bli en sån om man beställer nu, ska ev beställa nästa vecka
På hybriden 2-fas laddning. och en ny färg. annars ingen aning.
Användarvisningsbild
av bem
Lockis skrev: tor 01 sep 2022, 12:16
perhall skrev:Vet ni vad för nytt som kommer på MY24? Lär bli en sån om man beställer nu, ska ev beställa nästa vecka
På hybriden 2-fas laddning. och en ny färg. annars ingen aning.
För V60 Plug-in hybrid (Recharge) skriver Volvo så här:
Din V60 Recharge kommer att ladda snabbare med vår nya 6,4 kW 2-fasladdare. Att ladda från 0–100 procent tar bara tre timmar. Står samma för V90 Recharge. Om övriga Volvo laddhybrider (Recharge) får detta vet jag inte.
Källa:
https://www.volvocars.com/se/cars/v60-hybrid/
https://www.volvocars.com/se/cars/v90-hybrid/
  • 1
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 234

Om jag minns rätt så ska startmotorn g&[…]

Uppdatering går inte in?