Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1574824
johcarl skrev: tis 02 apr 2024, 15:20 ...
En fråga, måste man ha Wi-Fi eller fungerar mobil-surf?
När jag uppdaterar min V90 T6 Recharge MY22 så används bilens egna SIM-kort, som följde med bilen när den var ny, det följer med gratis internet-abonnemang, i mitt fall "Hot Spot Drive, som ger tillgång till internet via infotainmentsystemet.
Har aldrig anslutit min Volvo till nåt trådlöst nätverk. Wifi, typ hemma eller så, jag har heller aldrig använt min mobiltelefon och fått anslutning till internet i bilen den vägen.
Sen om du har en Volvo som har Sensus infotainment (jag har det nyare Google infotainment i min V90 MY22) så kan du inte uppdatera det själv Over The Air (OTA) som bilar kan som har Google infotainment.
Har man Sensus infotainment tvivlar jag på man får nåt meddelande i displayen att ny mjukvara finns för infotainmentsystemet (det uppdateras på Volvoverkstad, vanligtvis i samband med service).
Vad har du får Volvo, modell och årsmodell?
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
#1574845
johcarl skrev: tis 02 apr 2024, 15:20
Fattiglapp skrev: mån 01 apr 2024, 21:41 I översta bilden är du i fliken systemuppdatering. Om det bara är kartuppdatering eller någon mjukvara måste du gå in i den flien om jag inte tänker fel. Så klicka runt där så hittar du nog.

Om inte det hjälper är det nog bara att vänta, Volvos mjukvaruavdelning gör säkert mycket, men att testa är inget man slösar tid på. Har haft liknande problem tex där Spotify vägrade starta utan hänvisade till att det finns en uppdatering. Men någon uppdatering fanns inte...
Trycker man på blå markering om mjukvaruuppdatering, händer inget 🤨
Tänkte därför att fliken om system skulle innehålla ev uppdateringen.

En fråga, måste man ha Wi-Fi eller fungerar mobil-surf?
När du har vyn i din översta bild skall du trycka på "Mina applikationer". Finns det inget där trycker du på "kartor". Och hur du pratat med internet spelar ingen roll.
Att trycka på blå knappen hade varit logiskt. Men vi pratar om Volvo-mjukvara, så ha inte såna förväntningar...
av johcarl
#1575111
bem skrev: tis 02 apr 2024, 16:11
johcarl skrev: tis 02 apr 2024, 15:20 ...
En fråga, måste man ha Wi-Fi eller fungerar mobil-surf?
När jag uppdaterar min V90 T6 Recharge MY22 så används bilens egna SIM-kort, som följde med bilen när den var ny, det följer med gratis internet-abonnemang, i mitt fall "Hot Spot Drive, som ger tillgång till internet via infotainmentsystemet.
Har aldrig anslutit min Volvo till nåt trådlöst nätverk. Wifi, typ hemma eller så, jag har heller aldrig använt min mobiltelefon och fått anslutning till internet i bilen den vägen.
Sen om du har en Volvo som har Sensus infotainment (jag har det nyare Google infotainment i min V90 MY22) så kan du inte uppdatera det själv Over The Air (OTA) som bilar kan som har Google infotainment.
Har man Sensus infotainment tvivlar jag på man får nåt meddelande i displayen att ny mjukvara finns för infotainmentsystemet (det uppdateras på Volvoverkstad, vanligtvis i samband med service).
Vad har du får Volvo, modell och årsmodell?
Har en XC60 D4 2018
av johcarl
#1575113
HeavyMetal skrev: tor 04 apr 2024, 00:30 Är det Sensus som på bilden så är det bara appar och kartor som du kan ladda ner själv. Bilens mjukvara kan bara laddas ner av återförsäljare.
Ok..så kul…🙄 Tack, då vet jag. Går det då att ta bort aviseringen?
#1575149
johcarl skrev: fre 05 apr 2024, 00:19
wengen skrev: ons 03 apr 2024, 22:01 det går segt att uppdatera kartorna med WIFI så jag kan tänka mig hur segt det blir med mobil-surf men det fungerar om man har gott om tid
Hur ska man uppdatera då?
Du kan även lägga en nedladdad kartuppdatering via en USB-sticka.
av johcarl
#1575208
HeavyMetal skrev: fre 05 apr 2024, 13:59
johcarl skrev: fre 05 apr 2024, 00:19
wengen skrev: ons 03 apr 2024, 22:01 det går segt att uppdatera kartorna med WIFI så jag kan tänka mig hur segt det blir med mobil-surf men det fungerar om man har gott om tid
Hur ska man uppdatera då?
Du kan även lägga en nedladdad kartuppdatering via en USB-sticka.
Ja jo det visste jag iof 🙂
Tanklock

:-)

Vi som beställt EX90

Ja den blå bilen hamnar hos en kund i USA. […]

Manual V90 2022

Folk orkar väl inte läsa böcker l&a[…]

Vad heter denna list/del??

Det verkar som att du är på rätt s[…]