- tis 24 okt 2023, 11:28
bem skrev:Låter ju rimligt! Ändå rätt nöjd att jag fick bensinvärmare i min som jag hämta förra veckan.Petzzon skrev: ↑mån 23 okt 2023, 22:48 Blev lite fundersam hur elvärmaren funkar om man inte laddar bilen alls som jag? Startar bilen då istället eller blir du blåst på funktionen parkeringsvärmare?Parkeringsvärmaren lär gå igång så länge du har användbar kapacitet kvar i hybridbatteriet. Men till slut lär du ha så lite kapacitet kvar att hybridbatteriet inte kan förse elvärmaren med tillräckligt med ström. Startar du värme i bilen med Volvo Cars appen borde motorn ev. starta istället i den situationen eller man bör få en fråga om man vill starta bilen. Ungefär som när man väljer 15 min eller kortare tid i timern i appen. Den funktionen att starta bilen och få värme i bilen den vägen har du alltid. Välj 15 min eller kortare tid i timern i appen så sker det. Om man vill kan man kan ladda hybridbatteriet under körning om man trycker in Ladda i körlägessidan. Drar en del bensin då förstås.