Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack...
Hmmm, gjorde nyss ett nytt försök.
Batteriet fulladdat och laddkabeln loss. Valde ventilation, 5 min och starta motorn. Då jag kom till bilen så gick värmaren igen.
Får väl lov att kolla med ÅF nästa vecka om vad som problemet månntro är.
Jag har iPhone med senaste versionen av Volvo Cars appen.
Men det som kan vara bra att göra på bilen är väl att se till den har senaste mjukvaran i bilen.
Olika mjukvara i Volvo Sensus och Googlebilar, men man kan se vad som är senaste version till ens bil genom att kolla här:
https://www.volvocars.com/se/support/so ... ease-notes

Och man har senaste versionen av Volvo Cars appen (i skrivande stund 5.31.1).
På min V90 MY22 var det en tid första vintern jag hade den så att det gick inte fjärrstarta motorn via appen men det kom senare en nyare version av mjukvaran (Goggle infotainment i min) som rättade till problemet.
Torp142 skrev: fre 20 okt 2023, 13:30 Tack...
Hmmm, gjorde nyss ett nytt försök.
Batteriet fulladdat och laddkabeln loss. Valde ventilation, 5 min och starta motorn. Då jag kom till bilen så gick värmaren igen.
Får väl lov att kolla med ÅF nästa vecka om vad som problemet månntro är.
Hej igen. Men det är som jag säger, har du ett fullt laddat batteri så startar inte motorn. Texten borde vara "vill du starta bilen" eftersom om du väljer ja så drar allt annat igång i bilen, ex rattvärme m.m och om den skulle vara på gränsen går troligen motorn igång när batteriet når en viss gräns, jag kan inte var gränsen är men har för mig att jag provat med 1/4 batteri så går värmaren. Möjligt att det är annat på en bil med ICUP och elvärmare.
Hej. Bilen står på gården med tomt batteri, laddkabeln kopplad och väntar på att ladda senare under natten. Så passade nu på att göra ett nytt test. Väl till bilen så gick värmaren men inte motorn.

Men jo, har märkt att även rattvärmen har varit på.

Har ännu inte kollat med ÅF.

Tillägg: Ser ut att den satte igång att ladda nu meddetsamma fast laddningen tidigare var planerad att börja inatt kl. 00.00.

Tillägg 2: Nu slutade den ladda och återgick till den urspungliga planen.
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]