Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
Robkwi skrev: mån 14 aug 2023, 17:54 Har läderratt. V60cc 5500 mil årsmodell 2021. Bilden talar för sig själv, har aldrig hänt mig i tidigare volvobilar att lädret skavs sönder så fort… :bored:

Kör dock mycket motorväg med vänstra armbågen på dörren och vigselringen som skavt mot ratten. Så kanske konstläder är mer tåligt trots allt, jag hoppas det i alla fall. För 5500 mil är inte mycket känns det som :x
Min läderratt hade tendenser till det där slitaget efter typ 1000 mil. Fick den utbytt.
Användarvisningsbild
av sewen
Lädret i bilar är ju oftast väldigt, väldigt behandlat. Man trycker ett mönster i det så det ska se mer äkta ut, man färgar ytan med plastfärg (det finns liksom inte vitt läder tex) eller lackar osv. Det borde betyda att när man håller i den "läderratt" borde skillnaden inte uppleves speciellt stor jämfört med en ratt i konstläder. Tänker jag. Själv har jag läderratt, läderklädd instrumentpanel och nappaläder i stolarna. Tycker faktiskt att just upplevelsen mellan lädret i stolarna mot "vanliga" läderstolar är rätt stor men om det motiverar den extra kostnaden vet jag ärligt talat inte...
Användarvisningsbild
av Erik Å
Läderratten blev ju en läderratt först när man tvättade bort den hemska latexfärgen. Efter det fungerar den precis som förväntat, inte lika snygg dock :-D V70 -00
Användarvisningsbild
av Swehiort
StefanN skrev:Står att man får läder om man väljer grått skinn, på alla andra står det konstläder.
Sedär.. Snyggt fångat :-) Tack.
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]