Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lpc123
Jag har ingen stolpe hemma och måste ladda på OK mitt över där jag bor. Kollade just hur mycket jag tankat sen jag hämtade min bil. 1150 liter och har kört 1877 mil. Kör mycket längre sträckor på 25-50mil och använder Google funktionen som sparar batteriet tills det behövs bäst. Som sagt inte alltid fullt batteri när man startar dagen men laddar ofta ändå.
av tojt
Jag har haft den snitta 6.7/100km över 500km + resor med hyfsat laddat batteri vid start , samt med smart energifördelning och i hastigheter runt 135km/h. Det ska nämnas att de sträckorna ofta har ordentliga höjdskillnader vilket har gjort att den kunnat generera tillbaka rätt ordentligt på slutet.

Men då vi kommer flytta i närtid har vi inte satt upp någon laddare i nuvarande boende så bilen går allt som oftast på bara bensin. Över 15000 km som den har gått nu, ligger den på 7.9/100 km. Den går oftast kortare sträckor som skulle gått på bara batteri om den hade varit laddad, eller längre sträckor på 500km + så kan man ladda den frekvent, inte kör allt för fort på motorvägen kan den vara rätt snål. Det är en stor, tung och fyrkantig kloss som har ordentligt med prestanda så tycker det är rätt bra.

Hade en XC40 T5 förut som ledigt drog över litern milen när man körde på motorvägen så nya drivlinan tycker jag prestar bra.

Som titel beskriver låg på en skogsv[…]

blir man 3 eller 4 så rekommenderar jag V90/[…]

Finns det ingen slangstump som hänger lö[…]

Ser nästan ut som att automatxhoken har k&aum[…]