Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Micce1980 skrev: tis 20 jun 2023, 22:32 @Bosse78, Ja det är två stift, jag har en sådan här och ett 9v batteri men antar att man kan ta en slaktad elkabel med annars
.

728416_39173.tif.jpeg

.
När jag använt detta har jag kört tills det tagit stopp, samma när man är klart har jag kört så de ligger på med
Aha det låter ju betydligt smidigare än att montera lös motorn i så fall! Tack för svar!
Användarvisningsbild
av Bosse78
Axxet66 skrev: fre 21 apr 2023, 07:55 Jag hittade uppgifter om vilken storlek på bromsskivor jag har på biluppgifter.se
På vparts.se så visar dom hur du mäter för att förstå vilken storlek som du har och dom säljer delar.
Här är en video på hur du byter.

För att få bort kontakten till handbromsmotorn (gul på ovansidan) så lyft den gula delen samtidigt som du för av kontakten. Den var knepig att få loss pga smuts.
Jag var tvungen att ta av oket för att få dit +/-kablar på kontakten för att "köra tillbaka" handbromsen. Satte tillbaka oket innan jag la på spänning. Använde isolerade flatstift och bilbatteri.
Då var beläggen bytt! Tack för heads up om den gula delen annars hade jag nog fortfarande kliat mig i huvudet alt förstört nått. Som jag fattar det är den gula delen en låsning som man drar i för att frigöra kontakten. Sen åker ju kontakten in en bit till och låser när man trycker tillbaka den med.
Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]