Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ingen kunde för två år sen ana att begpriserna skulle se ut idag som de gör, så av bara den anledningen ska man nog inte sia allt för mycket om framtiden.
Men adderar man en extrem teknikutveckling på hybrid/elbilssidan kommande år, en sämre konjunktur globalt, sannolikt kortare leveranstider på nya bilar framledes, ingen garnti, etc. hade inte jag gjort någon glädjekalkyl. Tvärt om. Bara för att vara på den säkra sidan.
Blir det annorlunda är det ju bara ett plus.

En anekdot från verkligheten. Kompis sålde sin Kia Ceed för några veckor sen. Fick 15000:- mer än vad han betalade för den för två år sen, trots två år äldre och 3000 mil plus på mätaren. 15000:- är i sammanhanget jättemycket med tanke på att den kostade typ 130k. Spännande värld :-)
Ja, förr eller senare så kommer ju bilbristen att avta. Men just nu har vi ett annat problem, höga energipriser som gör att företag till och med stänger fabriker emellanåt.
Väldigt osäkert nu mycket. Men blir det en rejäl lågkonjunktur kan man tänka sig att rätt många kan tänka sig att privatleasa en kinaelbil för 5000/månad istället för att köpa en flera år gammal laddhybrid för 4-500 000 och ha en mycket högre månadskostnad...
Jag har en T8 2020 Inscription, gav 560 för den för ett år sedan, kan tänka mig att jag får 450 för den nu och kanske 360 om jag väntar ett år till. Så 200 i värdeminskning på 24 månader. Känns rimligt tycker jag.

Det är ju ingen billig bil satt äga direkt, men jag tycker bra om den. Kan nog bli så att jag behåller den i tio år och då kvittar det ju om den är i princip värdelös när det blir dags att byta. Lite otäckt bara hur mycket utrustning det finns på bilen som kan bli sanslöst det att laga, typ ventilerade massagestolar och en massa annat.

Annars gillar jag hybridkonceptet. Åker runt med min 87 hästars elmotor i stan men har ändå rejält med räckvidd och effekt om det behövs. Jag tror inte bilens värde påverkas negativt av drivlinan. Är nog värre med rena elbilar med dålig räckvidd.

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]

El fel

Både omkopplarspaken och ljusvredet krå[…]

B230F går fett

Vad kan vara nästa grej att kolla? Det finns […]