- tor 03 nov 2022, 11:23
#1517653
Väcker denna tråd till liv igen. Jag laddade mitt 12V-batteri vecka 8, innan sportlovsresa, senast. Då jag laddade sommarbilen igår så passar jag idag på att ladda min XC60(B5 Bensin). Min CTEK visar då att det tar minst 8 timmar att nå fullt batteri. Inget konstigt bara intressant att även efter en sommarperiod där bränslevärmare inte använt annat än nu på slutet är batteriet ganska tomt. Läste en artikel för ett tag sedan där de intervjuat en kille som jobbar på en bärgningsbil, han sa att det vanligaste de får rycka ut på vad gäller nyare bilar är batterirelaterat. Folk har tomt i batteriet helt enkelt.
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,