Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fattiglapp
Kanske inte så underligt nu när jag börjar förstå Volvos logik. I min värld kändes det mer rimligt med en unik kod per uppkoppling, såsom är det vanliga numera. Eftersom koden inte är unik måste man också säkra genom att göra knapptryckning i bilen samtidigt (dock trodde ju bilen att den har uppkopplad mot hennes id utan att hon angett koden och utan att man tryckt på on call-knappen.)
Nu funkar det i alla fall, även om det kunde gjorts mycket enklare. Och det är fortfarande en bugg att bilen påstod att den var uppkopplad mot hennes id utan att den var det.
Generellt tycker jag känslan är att Volvo utvecklat en kanon-bil på många sätt, men det blev tyvärr inga pengar över till mjukvaran. Många irriterande smågrejer som man kan acceptera om man är early adopter, men svårare för den som köper en modell som sålts i tre år.
Användarvisningsbild
av bem
Fattiglapp,
Rapportera buggen i appen till Volvo Customer Care [email protected], då har du i alla fall påtalat felet. Och så får vi hoppas de rättar till det så andra slipper råka ut för samma sak som dig.
/Bo
av Fattiglapp
Ja, jag skall rapportera buggen. Samt föreslå att instruktionerna tydliggörs. Men det var kanske bara vi som inte kunde läsa😆

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]

12.000mil så är den knappt inkörd.[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]

Byta servo XC60

Två kontaktstycken, lossa tryckledningen, by[…]