Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Synd V60 CC aldrig kommer i Recharge eller som ren elbil. Såg en sprillans ny V60 CC i ”skylten” hos min lokala Volvohandlare när jag åkte förbi häromdagen. Snygg. Hoppas Volvo i framtiden kunde få till nåt dom liknar V60 CC som ren elbil nu när de skall gå över till att enbart tillverka rena elbilar (alla Volvos bilar skall ju vara eldrivna senast 2030). Åkte i 3 dagar med en V60 T6 Recharge Inscription 2021:a demobil i våras, riktigt kul att köra. Den hade lite för litet bagage för mina behov så det blev en V90 T6 Recharge 2022 istället för en V60 T6 Recharge. Men jag sukta lite efter en V60 CC B4 diesel men malus straffskatten och lastutrymmet som var lite för litet gjorde den föll på mållinjen för mig.
Var inte V60 CC den mest populära Volvon under några år?
/Bo
Jag håller med dig hel Bo, hoppas verkligen att de gör en elektrisk CC variant.
Gillar insteget bättre i CC också, är inte många centimeter men det gör skillnad.
Skulle gärna se att fler tillverkare prioriterar bekväma bilar framför sportiga köregenskaper, kanske blir så nu då topphastigheterna verkar begränsas nedåt = mjukare bussningar möjliga, mjukare chassisättning m.m. som inte är möjligt för en bil som ska kunna framföras i 250km/h. Nu bortser jag helt från luftfjädring och riktigt dyra bilar.
Det finns ju absolut bilar med mjukare chassisättning idag, men i den kategorin lämnas det en hel del att önska gällande hjulkontroll och komfort.

Hej! Har en volvo 740 GLE som ni säkert k&au[…]

PPC3 behövs inte, inga uppdateringar. GDM oc[…]

Faux V90 - cross country

Nu när Volvo har lagt ner sina cross country[…]

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han kla[…]