Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
GustavB skrev:Jag börjar vänja mig med den elektroniska väljaren utan att för den delen gilla dubbelstegen. Men kan någon förklara varför man behöver neutral? P R D borde väl räcka?
Det blir bland annat jobbigt i automattvätten om man inte har den...

/Thomas
av fragge
Efter ett tag är det inget man tänker på, men det är drygt att behöva förklara det varje gång någon annan skall köra bilen.
Volvo hade kunnat lösa det bättre, jag hade tidigare ett par Outlander PHEV och deras lösning tycker jag var bättre. En dutt framåt eller bakåt räckte. För att lägga i neutral så petade man spaken åt sidan.
Användarvisningsbild
av RmK
Eller en knapp för neutral precis som P-läget. Fast där tycker jag att Audi hade en bättre lösning på sin rymdväxelspak. Man tryckte in P-läget med tummen på en knapp på spaken.

Bild
av Primus
DavidBlomqvist skrev: tis 06 okt 2020, 15:59 Den som tycker det är skitjobbigt att klicka 2ggr med spaken borde skaffa gymkort och ta lite terapi ;-D
Skulle många resonera som dig skulle vi inte ens åka häst vagn, hjulet skulle inte varit uppfunnit. ”Jag rullar” hade aldrig behövt formuleras.. ;-)
av III
GustavB skrev: tis 06 okt 2020, 10:22 Jag börjar vänja mig med den elektroniska väljaren utan att för den delen gilla dubbelstegen. Men kan någon förklara varför man behöver neutral? P R D borde väl räcka?
Om den ska rullas en bit?
av rallekalle
GustavB skrev: tis 06 okt 2020, 10:22 Jag börjar vänja mig med den elektroniska väljaren utan att för den delen gilla dubbelstegen. Men kan någon förklara varför man behöver neutral? P R D borde väl räcka?
Som tidigare sagt, biltvätt o rulla lite, vid bärgning den korta biten upp på bärgningsbilen. Sen är väl en tanke att man kan lägga bilen o neutral när man står still för att inte drivning ska ligga på? Samt att hopp mellan drive o back, måste drivning friläggas?
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]