Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wirke
Jag har ibland ett gnisslande ljud som kan höras upp till ca 70 km/h. Det uppstår utan att jag bromsat, vid körning rakt fram eller efter att a kört igenom rondeller/korsningar. Vickar jag på ratten kan ljudet ändras lite. Trycker jag ner bromsen kan det upphöra. Otroligt enerverande och obegripligt. Huvudspåret från Volvo har varit att en bromssköld tar i. Ska in igen med bilen snart.
av Norbert
Mina bromsar gnisslar också ibland vid låg fart samt inbromsning men det är ändå inte det som stör mig mest utan mest det här ljudet jag försökt spela in, det låter både högt i kupen men även utanför. Varför jag frågar är för att höra ifall ni andra har likadant innan jag lämnar in bilen på garanti och de talar om för mig att det är normalt.
Användarvisningsbild
av Bingo93
fjohan82 skrev: tor 01 aug 2019, 23:10
Bingo93 skrev: tor 01 aug 2019, 22:51 låter helt normalt enligt vad man kan höra :-)
Det tycker inte jag, jag tycker det låter som något är löst....
Rekommenderar ett besök hos ÅF.
Nej ljudet brukar komma fram när släpper på bromsen försiktigt upplerver på dom flesta spa bilarna :-D
av Norbert
Bingo93 skrev: fre 02 aug 2019, 18:46
fjohan82 skrev: tor 01 aug 2019, 23:10
Bingo93 skrev: tor 01 aug 2019, 22:51 låter helt normalt enligt vad man kan höra :-)
Det tycker inte jag, jag tycker det låter som något är löst....
Rekommenderar ett besök hos ÅF.
Nej ljudet brukar komma fram när släpper på bromsen försiktigt upplerver på dom flesta spa bilarna :-D
Men jag har ljudet när jag både bromsar in oavsett hastighet och när jag släpper på bromsen. Var och jämförde idag med polarens XC60 -14 och hans bromsar är knäpptysta så man blir lite irriterad att en nyare modell låter som en gammal soffa! 8-)
Användarvisningsbild
av supersonical
Volvordesign89 skrev:Jag har också missljud från mina bromsar dock inte det du länkar till (om jag har lyssnat rätt?). Jag har gnisseloljud vid låga hastigheter, fruktansvärt irriterande vilket började först kring 15-1600 mil. Läst här på forumet att liknande problem återfinns i S/V90 XC90 så kanske är ett problem på alla SPA-plattformar? Börjar bli trött på alla dessa småfel och tråkigheter.. Premium, nja...

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Jag hämtade ut en lätt begagnad V60, 2019 (300mil) som hade gnisslande ljud i bakbromsarna vid låga hastigheter. Mest märkbart om man väldigt försiktigt bromsade in tex vid Parkeringsplatskörning. Dem bytte båda bakbromsarna åt mig och inte hört ett pip sedan dess, kört 800mil.

Pratade med teknikern och han nämnde att det är vanligt på V90:erna och det håller på utredas av Volvo. :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]