Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fragge skrev:Nyckeln behöver ligga i bilen (ej i fickan) vid tvätt annars får låset och bakluckan spel när vattnet rinner över sensorerna.
Jag har alltid bilnyckel i fickan oavsett om jag kör bilen eller är utanför bilen :p Då borde det ju vara riskfritt hoppas jag? Eller finns det någon "fara" med att ha nyckeln i fickan som jag missat?
johbj skrev: mån 11 mar 2019, 10:27
fragge skrev:Nyckeln behöver ligga i bilen (ej i fickan) vid tvätt annars får låset och bakluckan spel när vattnet rinner över sensorerna.
Jag har alltid bilnyckel i fickan oavsett om jag kör bilen eller är utanför bilen :p Då borde det ju vara riskfritt hoppas jag? Eller finns det någon "fara" med att ha nyckeln i fickan som jag missat?
Om du tvättar bilen ska du INTE ha nyckeln i fickan. Då finns risk att bakluckan öppnar sig oavsiktligt av vattenstrålen, eller ännu värre att panoramatak eller fönsterrutor öppnas om låsknappen till nycklen kommer i kläm när du hukar dig med nyckeln i fickan.
När jag ska tvätta bilen lämnar jag alltid nyckeln i bilen, då finns det ingen risk att den låser sig, eller öppnar luckor oavsiktligt.

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]