Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
stevvee skrev: tis 26 feb 2019, 14:59
Ilduce77 skrev: tis 26 feb 2019, 14:41 Jag har också 360 kameran och den skulle jag inte kunna leva utan längre. Den är fantastisk!

Står det mellan den och parkeringshjälpen, så finns det inget att tveka på. Ta kameran! 😀

Tror även att 360 kameran smäller högre i andrahandsvärde än parkeringshjälpen..
Man tar ju såklart båda två! Det är ett måste, och HUD också så då har man helt plötsligt petat på teknikpaket Pro,360 kamera och park assist pilot. Och när man ändå är där petar man på lite till :party:
Jag har både 360-kameran och parkeringshjälpen. 360-kameran är en av de bästa funktionerna på hela bilen och den vill jag inte vara utan. Parkeringshjälpen provade jag ett par gånger när bilen var ny men den är långsam och det är lite pilligt så den använder jag aldrig. Skulle inte betala extra för det.

Även varningen för trafik bakom bilen som är en del av Intellisafe surround är en höjdare.
av fragge
Park assist är kul i 5 minuter när bilen är ny och man testar funktionen, sen använder man den inte mer. Enklare att bara parkera själv än att fippla med den. 360 kameran är desto viktigare, ett måste enligt mig.
Jag undvek HUD eftersom plastramen som sitter kring projektorn på ger en tråkig reflektion i vindrutan mitt i synfältet. Då har jag hellre en slät instrumentbräda för att slippa det.
kan hålla med ovan, hade jag pengar över skulle jag absolut satsat på en 360 kamera. park.sensor fram och bak räcker nästintill 95% av alla parkeringar man gör.
Användarvisningsbild
av zandman
Tack för alla åsikter! Så här ser min spec ut, ni får berätta om ni tycker jag missat nåt. XC60 T8 R-design, Bursting Blue, Textil/Nappa läder Charcoal R-Design, 21" 5-trippelekrad design, Akustikrutor, Teknikpaket pro, Premium Sound bowers & Wilkins, Tonade rutor, Växlingspaddlar.

Avstod från luftfjädring (pga pris och osäkerhet om framtida driftsäkerhet), parkeringspiloten samt 22-tummare
zandman skrev:Tack för alla åsikter! Så här ser min spec ut, ni får berätta om ni tycker jag missat nåt. XC60 T8 R-design, Bursting Blue, Textil/Nappa läder Charcoal R-Design, 21" 5-trippelekrad design, Akustikrutor, Teknikpaket pro, Premium Sound bowers & Wilkins, Tonade rutor, Växlingspaddlar.

Avstod från luftfjädring (pga pris och osäkerhet om framtida driftsäkerhet), parkeringspiloten samt 22-tummare
Fin spec, kör själv med nubuck sätena och dem är lika bekväma sommar som vinter!

Tycker absolut du ska ta 360-kameran, trodde det var en frän gimmick som bara var rolig i början men det är faktiskt det tillvalet jag använder mest frekvent och är mest nöjd med och kommer således vara det första jag kryssar i på tillvalslistan kommande bilar :)

Såg att du valt Teknikpkt, då kostar den 5' extra istället för 10' Bild
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Bra spec!

Paddlarna använde jag tre gånger, sen tyckte jag de var irriterande när man råkade stöta i dem och bilen växlade.. Men det var på gamla xc60, så det är kanske ändrat nu..

Glöm inte 360 kameran!!! Det enda negativa med den, är att du inte kan vara utan den sen.. 👍🏻

HUD:en kommer du bli nöjd med. Också svår att inte kryssa i på nästa bil.

Annars låter den precis som jag hade byggt min.. Hade kanske valt bort emblemen på bakluckan, men det är ju en T8, så det kan hända att de fått stanna kvar trots allt.. 😁
Användarvisningsbild
av zandman
360-kameran ingår från MY2020 i Teknikpaketet pro så den är med. Provkörde en V90 med den och som ni säger så är den underbar, speciellt för mig som kommer från en Saab 9-3 och XC60 känns betydligt svårare att se "hörnen" på men de är nog en vanesak också. Till saken hör att i min BRF så finns de ett fåtal ladd-platser men de är närmast en vägg ( mot långsidan där uttaget sitter) så kommer bli lite meckligt att parkera.

@Ilduce77, bra input kring paddlarna, står och väger kring om jag ska ha dem. Använder dem ofta på Saaben men där är de på ratt-ekern, reagerade lite på att de är lätta att komma åt oavsiktligt på XC60. Emblemet behåller jag, ett tränat öga ser ändå ladd-luckan på framskärmen :-D

@Volvordesign89, tycker också Nubuck/textil ser bättre ut på R-stolarna med kontrastsömmen så såna blir de. Hur lätt är de att underhålla och hur håller sig skicket på tyget efter en tid?
av tunnis
Kan man få delad skärm med 360-kameran? så man ser både back- eller frontkamera och 360-vyn eller är det bara fågelperspektiv på hela skärmen.
På min GLC får man delad skärm, grymt smidigt. Man backar/parkerar mha av backkameran eller frontkamera och får en helhetsbild via 360-kameran.
Har precis beställt en T8 men tog inte 360 ... ännu.
Användarvisningsbild
av zandman
tunnis skrev:Kan man få delad skärm med 360-kameran? så man ser både back- eller frontkamera och 360-vyn eller är det bara fågelperspektiv på hela skärmen.
På min GLC får man delad skärm, grymt smidigt. Man backar/parkerar mha av backkameran eller frontkamera och får en helhetsbild via 360-kameran.
Har precis beställt en T8 men tog inte 360 ... ännu.
Vad jag såg under min provkörning så kan du inte få båda vyerna samtidigt, man fick klicka på en kamera för att se den vyn. Lite synd då de låter smart att få flera vyer samtidigt.
av pumpnasare
Så här skulle den aldrig vågat parkera med park ass
IMG_0448.jpg
IMG_0448.jpg (105.05 KiB) Visad 1074 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]