Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hade bara en kortare dialog med ÅF och fick svar att priserna och paketen är inte riktigt kända än, men kan vara så illa att det blir bara "grundbil". Fick info att priset på T6 kommer att börja på 470'.
Spid3r skrev:Hade bara en kortare dialog med ÅF och fick svar att priserna och paketen är inte riktigt kända än, men kan vara så illa att det blir bara "grundbil". Fick info att priset på T6 kommer att börja på 470'.
Hmm intressant. Är det kanske en Momentum då. Volvo gick ju tidigt ut med 518900 för en T6 och 30 till för T8

Skickat från min iPhone med Tapatalk
mm blir svårt att få in på 9.5pbb. Men köp inget ifrån fabrik som kan eftermonteras (t.ex tonade rutor, stänkskydd osv) Installera istället detta privat efter. "Många bäckar små"
Spid3r skrev: sön 27 jan 2019, 22:44 Hade bara en kortare dialog med ÅF och fick svar att priserna och paketen är inte riktigt kända än, men kan vara så illa att det blir bara "grundbil". Fick info att priset på T6 kommer att börja på 470'.
Märkligt... det har ju redan börjat komma ut tester på förserier av T6 där det ser ut som Inscription bil med angivet ca pris på 519', kanske har Volov ändrat strategi då man har fullt upp att leverera t8?

http://www.vibilagare.se/test/biltester ... ngine-2018

Märkligt också att det samma batteri (och bensinmotor?) då beräknad förbrukning är samma.

Är det också säkert att det lägre priset på T6 inte kommer innebära ett lägre förmånsvärde hos skatteverket?
KayserSoze skrev:
Spid3r skrev: sön 27 jan 2019, 22:44 Hade bara en kortare dialog med ÅF och fick svar att priserna och paketen är inte riktigt kända än, men kan vara så illa att det blir bara "grundbil". Fick info att priset på T6 kommer att börja på 470'.
Märkligt... det har ju redan börjat komma ut tester på förserier av T6 där det ser ut som Inscription bil med angivet ca pris på 519', kanske har Volov ändrat strategi då man har fullt upp att leverera t8?

http://www.vibilagare.se/test/biltester ... ngine-2018

Märkligt också att det samma batteri (och bensinmotor?) då beräknad förbrukning är samma.

Är det också säkert att det lägre priset på T6 inte kommer innebära ett lägre förmånsvärde hos skatteverket?
Då stämmer ju 470' som pris för en Momemtum (enl vi bilägares avdrag)

Ännu roligare är att XC40 T5 Twin Engine kommer ha snarlik förbrukning! på en 3-pip...
Spid3r skrev:En förändrad bilpolicy på jobbet "tvingar" mig till bytet till ett fordon under 60g koldioxid utsläpp/km. Är annars supernöjd med min D4 gällande ekonomin.
Om jag lyckas få min bostadsförening och hyresvärden på jobbet att installera laddboxar i garaget kommer jag att klara mig på el helt och hållet ;-) .
Hoppas också att priset på de nya T6-an blir betydligt lägre en T8.
Gissar och hoppas att Volvo behöver hitta vettiga paket för tjänstebilsfolket :-D
XC40 T5 TE är väl på gång och V60 T5 TE kommer ju inom något år. De tror jag blir kanon som tjänstebilar.

.
ThomasT skrev:
Spid3r skrev:En förändrad bilpolicy på jobbet "tvingar" mig till bytet till ett fordon under 60g koldioxid utsläpp/km. Är annars supernöjd med min D4 gällande ekonomin.
Om jag lyckas få min bostadsförening och hyresvärden på jobbet att installera laddboxar i garaget kommer jag att klara mig på el helt och hållet ;-) .
Hoppas också att priset på de nya T6-an blir betydligt lägre en T8.
Gissar och hoppas att Volvo behöver hitta vettiga paket för tjänstebilsfolket :-D
XC40 T5 TE är väl på gång och V60 T5 TE kommer ju inom något år. De tror jag blir kanon som tjänstebilar.

.
Förmodligen bara hos bolag som tillåter höga basbelopp, >8-9 ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Svart grill

Tjenare har du kvar grillen? Passar den till en 20[…]

Numret på den jag hade finns tidigare i tr&a[…]

Plötsliga problem jag har råkat ut f&ou[…]

Hej, Har en C30 1.6D 2007 som har ett problem med […]