Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
På jobbet har vi ett program som är kopplat mot Volvo och det krånglade lite hela dagen fast det var i måndags...
Igår var det stopp i VOC och idag går det bra.
Ingen större fara alltså. Värre var det för 5-6 år sedan :bored:
Användarvisningsbild
av SebSE
stevvee skrev:Vissa verkar ju ha mer problem med on Call än andra. Och dom verkar ju även ha mer problem med bilen än andra. Handhavande fel? Dåliga telefoner ? Eller bara rejäl otur? Min on call funkar utan bekymmer nu och imorse, igår förmiddag,dag men kvällen vet jag ej.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack för veckans dryga svar. Jag har inga andra problem med min Volvo än med VOC som har svajiga perioder
Ska du vara hjälpsam eller bara framstå som farbror dryg? Det är ditt val hur du vill att folk ska se dig :)

Kram (Du verkar behöva det)
av stevvee
SebSE skrev: ons 12 dec 2018, 14:08
stevvee skrev:Vissa verkar ju ha mer problem med on Call än andra. Och dom verkar ju även ha mer problem med bilen än andra. Handhavande fel? Dåliga telefoner ? Eller bara rejäl otur? Min on call funkar utan bekymmer nu och imorse, igår förmiddag,dag men kvällen vet jag ej.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack för veckans dryga svar. Jag har inga andra problem med min Volvo än med VOC som har svajiga perioder
Ska du vara hjälpsam eller bara framstå som farbror dryg? Det är ditt val hur du vill att folk ska se dig :)

Kram (Du verkar behöva det)
Ta det som du känner för. Bara en fråga just vad det är som gör att vissa upplever on call som skit och andra inte (och vissa som jag ser klagar här klagar även extremt mycket på sin bil i övrigt i andra trådar)
Bara konstaterade hur min on call fungerat och fungerade vid tidpunkten.
av zsh
Att vissa drabbas mer och vissa mindre beror på den otroligt korkade VoC designen rent kommunikationsmässigt på destinationssidan, den skalar helt enkelt inte och i perioder då extra många använder VoC så storknar vissa system.....tycker det räcker så som förklaring........har jag hört, från en kompis ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Länge sen jag hade problem senast.. men idag/nu funkar det inte!
Skärmklipp 2018-12-13 16.23.57.png
Skärmklipp 2018-12-13 16.23.57.png (42.84 KiB) Visad 760 gånger
Även via appen kommer jag inte in. :/
Användarvisningsbild
av Derank
VOC fungerar aldrig när man behöver det........skräpsystem, numera går jag ofta ut och startar bilen så får den stå och bli varm.
av para
”Bilen används” stog det idag när jag loggade in i VOC..... Blev några snabba steg fram till köksfönstret för att se om bilen var kvar hemma och det var den.
EE043712-D8D8-4DBE-AFF8-68F2141BB63A.jpeg
EE043712-D8D8-4DBE-AFF8-68F2141BB63A.jpeg (50.96 KiB) Visad 528 gånger
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Om nån använder den kan dom ju iallafall fylla på spolarvätska.

/M

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]

Försökte mig på en bromsservice (t[…]

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]

Inte en chans. Ända gången det ä[…]