Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Volvo1819 skrev:Yes cirka 5-10 cm högre upp
Volvo1819 skrev:Har aldrig hört talas om något viloläge. Vad är det?
Okej, men har du sensorn igång så är detta normalt. Det betyder att torkarna är i Standby. När dem varit inaktiva tillräckligt länge eller du stänger av sensorn så går dem längre ner för att döljas.
Detta är helt normalt.
av Lockis
Volvo1819 skrev:Intressant. Har en Mercedes E klass också men den har inte samma som Volvon att torkarna stannar lite högre upp vid bruk. Något som bara Volvo har?
Nope, har en opel som beter sig likadant.
av stevvee
Volvo1819 skrev:
hållundan skrev: mån 12 nov 2018, 14:45 Just regnsensorkänsligheten är riktigt skum. Emellanåt sveper den som FAN trots att känsligheten är lågt satt och det knappt duggar. När det regnar mycket, måste man ibland "väcka" den genom att vrida upp och ner känsligheten.

Likaså upplever jag att den bara ibland kör ett svep vid uppstart då man har "spara inställning (regnsensor aktiverad)". Väldigt intermittent.

Till TS, så finns det ju ett läge som är typ 5cm från "under huven" som den stannar vid under bruk, men om den inte använts på ett tag, glider den ju ner "under huven" och ur synfältet.
Intressant. Har en Mercedes E klass också men den har inte samma som Volvon att torkarna stannar lite högre upp vid bruk. Något som bara Volvo har?
Bmw har också det och Audi

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]