Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
Lockis skrev:Jao verkar ha gått ner igen. Verkligen premium känsla när man betalar dyrt för en tjänst också kan dem inte ens meddela om driftstörningar.
Dyrt ? Bild vart då?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
stevvee skrev: ons 31 okt 2018, 22:09
Lockis skrev:Jao verkar ha gått ner igen. Verkligen premium känsla när man betalar dyrt för en tjänst också kan dem inte ens meddela om driftstörningar.
Dyrt ? Bild vart då?

Det är för det första något som kostar ca 5000 i engångskostnad att installera i bilen. Sen är det också ett abonnemang man måste köpa. (4 år ingår vid köp av ny bil)
Tycker inte det är direkt gratis. Det är dessutom på tok för dyrt för att inte ens kunna ha en vettig kanal att meddela driftstörningar via. Det är ju dessutom vi ställer som krav på alla andra tjänster som brukas ofta t.ex internet, telefoni, netflix osv.
av stevvee
Lockis skrev:
stevvee skrev: ons 31 okt 2018, 22:09
Dyrt ? Bild vart då?

Det är för det första något som kostar ca 5000 i engångskostnad att installera i bilen. Sen är det också ett abonnemang man måste köpa. (4 år ingår vid köp av ny bil)
Tycker inte det är direkt gratis. Det är dessutom på tok för dyrt för att inte ens kunna ha en vettig kanal att meddela driftstörningar via. Det är ju dessutom vi ställer som krav på alla andra tjänster som brukas ofta t.ex internet, telefoni, netflix osv.

Tycker det är extremt billigt faktiskt i jämförelse vad man får. Jag hade en 5 serie innan och jag betala 5 tusen för att då live trafik information det får jag däremot gratis i Volvo om jag bara kopplar upp bilen mot internet. I Bmw var däremot appen gratis men betydligt sämre.

Iofs har jag inte betalat för VoC heller för den ingår i paketen jag köper men nej dyrt kan jag inte påstå.

Och vad jag vet får jag inga notiser eller liknande när Spotify,viaplay eller någon annan tjänst ligger nere. Har du lagt in klagomål till Volvo på det då eller knyter du handen i fickan ?

av Bempo
Inte är det billigt med VOC och inte är jag imponerad över tillförlitligheten i systemet. Men jag har svårt tänka mig vara utan
av Lockis
@stevvee, Du kan ju inte på fullaste allvar jämföra RTTI med VoC? Det är ju helt olika saker. Oavsett vad så ja jag har påtalat detta för volvo och du får notiser av Viaplay och spotify om du försöker använda deras tjänst om den mot förmodan skulle vara påverkad. Och har du valt till Klimatpaket VoC har du ju betalt för funktionen? Har du köpt VoC klimat paket så kostar det ju pengar så ditt resonemang att du inte betalat för den funktionen är ju helt galet.

Oavsett vad du anser om priset så kvarstår ju fortfarande problemet med att Volvo saluför ett system som dem inte ens kan meddela oss konsumenter om att dem har en driftsstörning. Undrar hur In-Car Delivery funkar just nu...
av stevvee
Lockis skrev:@stevvee, Du kan ju inte på fullaste allvar jämföra RTTI med VoC? Det är ju helt olika saker. Oavsett vad så ja jag har påtalat detta för volvo och du får notiser av Viaplay och spotify om du försöker använda deras tjänst om den mot förmodan skulle vara påverkad. Och har du valt till Klimatpaket VoC har du ju betalt för funktionen? Har du köpt VoC klimat paket så kostar det ju pengar så ditt resonemang att du inte betalat för den funktionen är ju helt galet.

Oavsett vad du anser om priset så kvarstår ju fortfarande problemet med att Volvo saluför ett system som dem inte ens kan meddela oss konsumenter om att dem har en driftsstörning. Undrar hur In-Car Delivery funkar just nu...

Varför inte ? Du anser att priset är dyrt? Jämfört med vadå? Om du köper VoC lär du tycka det är värt det för annars hade du hoppat över det. Enkelt !

Sen nej för jag har fått 100% rabatt på klimatpaketet (varför är en annan fråga) iofs T8 är det väll inbakat i priset från början men skall jag sitta och dra av allt som ingår i T8 sp blir istället T8 billig så allt är relativt.

Nu använder jag lite tjänster men dom jag använder får man oftast ett klassiskt ”ooops något gick fel, prova igen” meddelande. Det står inte i klartext att funktionen ligger nere.

3G släcks

Jag fick svar från Volvo förra å[…]

Jag har konstaterat att vårt campingbord, so[…]

S40 1.8f ac problem

Kan nämna att det är samma in/utlopps di[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]