Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trojlee
Finns det att köpa svarta volvo emblem till bakluckan? Har sett det som kör plastidip men det håller inte så bra i längden... :-)
av HerrDödén
Kolla Aliexpress, där finns både VOLVO-, modell- samt motorspecifika emblem i svart. Ofta är de matta vid leverans men det går prima att lägga ett par lager klarlack över dem.
av djelo
kopte ocksa pa Aliexpress, mina var blanka och identiska till orginal, kopte endast volvo, de andra ar borttagna
Användarvisningsbild
av bem
Bara nyfiken: byter ni till svarta emblemen bara för att det skall matcha bilens färg bättre och synas lite bättre?
Typ på en ljus bil syns svarta Volvo emblem bättre.
/Bo
Användarvisningsbild
av Wibe
Min tanke med svart spärrad text var att det skulle matcha allt annat som är svart på R-design. Ville att firman skulle lacka dem innan jag hämtade bilen men var nästan lika dyrt som att lacka hela grillen. Valet blev istället att ta bort texten helt. Antar att de flesta gör det för man tycker det ser snyggare ut

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Kingcool
Jag fick lackat avgasrör, motor/modell-emblem och volvotexten för 500:- hos en lokal billackerare i blanksvart. Han sa att de lackar ändå så ofta svart så han tog de sakerna när han ändå skulle göra en bil i blanksvart.
av Prillinator
Jag har köpt därifrån till min nya kärra, dock inte monterat ännu då bilen skall få PPF först. Men jag har inte sett några konstigheter eller skavanker på mina.
Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]