Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Molind
Min fru har en MY20 S60 T5 och vi har bytt batteri på en av hennes nyckel 2ggr på ett år. Kan dete vara så att just den nyckel börja ge upp för gott tro?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Bytt till typ Varta eller budget? Brukar kunna strula med budget i våra nycklar verkar det som
Användarvisningsbild
av batmac
Ja samma här, fick byta i tid och otid när jag körde billigare batterier från Kjell, men när jag köpte ett dyrare (minns inte om det var GP, Varta eller nåt annat) så behövde jag inte byta igen innan vi bytte bil.
av Molind
Tack för svar. Om jag kommer ihåg rätt så har vi köpt ifrån Kjell båda gångerna. Får nog bli Varta eller GP batteri denna gång.
av perhall
De kostar nästan ingenting så absolut bättre köpa bra batterier.
2CR5 väl?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Litium-primärbatterier är känsliga för hög värme har jag noterat, får prylen de sitter i ligga i solen så kan de ge upp för gott..
av Primus
Jag fick också byte stup i ett med billiga batterier. Med ett dyrare höll det nästen ett år. Även det är lite skralt tycker jag.
av least
Primus skrev:Jag fick också byte stup i ett med billiga batterier. Med ett dyrare höll det nästen ett år. Även det är lite skralt tycker jag.
Skralt? Ett år med ca 400 öppningar/stängningar är inte dåligt för två knappcellsbatterier med begränsad kapacitet.
Lägg till det de pollningar som görs mellan bil/nyckel.
av Molind
least skrev:
Primus skrev:Jag fick också byte stup i ett med billiga batterier. Med ett dyrare höll det nästen ett år. Även det är lite skralt tycker jag.
Skralt? Ett år med ca 400 öppningar/stängningar är inte dåligt för två knappcellsbatterier med begränsad kapacitet.
Lägg till det de pollningar som görs mellan bil/nyckel.
Sant, är ju en del öppningar som sker
Detektivarbete

Hej Jag har en XC70 2002 med en B5244T3 motor. Och[…]

Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]