Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tjtj
Har kört i två dagar med 2.9 nu. Har inte märkt av något problem. Att ändra mellan adaptiv farthållare och Pilot Assist med rattknapp funkar bra, men inget jag har jättestort behov av.
Däremot har jag haft rekordmycket räckvidd kvar när jag kommer hem efter jobbet, jag har ca 73km ToR, och det har varit rejält med batteri kvar senaste två dagarna (V60). Kan ju vara slumpen att väder och trafikförhållande sammanfaller, men det kan ju vara någon optimering också. Någon annan som upplever att räckvidd ökat?
av Puggento
Har liknande erfarenheter. Betydligt bättre räckvidd och snålare energiförbrukning men samtidigt går bensinmotorn in oftare och vid mindre ansträngande situationer. I övrigt inga problem bortsett från avsaknaden av Google podcasts appen.
av Buzzie
Har försökt uppdatera till 2.9 i över en vecka nu. men ett par minuter efter jag gått från bilen så plingar appen till och säger att installationen ej kunde startas.
Nu idag får jag längre inte upp uppdateringen utan bilen står på 2.7 och hittar inga nya uppdateringar....
av Stringfellow
Några problem...

Kartor via carplay i förardisplay funkar inte. Bara svart. Nån som får detta att funka?

Byta låt-knapp på ratten byter inte låt i carplay utan i bilens spotify så dubbel musik börjar spela.

Fråga om man vill använda bt eller carplay vägrar försvinna om man väljer bt. Ploppar upp var 10e sekund...
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]