av TurboDanneV70 - mån 15 maj 2023, 06:49
- mån 15 maj 2023, 06:49
Fast om du inte har batteri kvar så använder bilen det ändå när det får överskottsel från inbromsningar och motorbromsningar. Det gör ganska mycke.
Förra veckan åkte jag iväg med husvagnen och hade 1600kg på kroken och valde att bilen skulle spara på batteri (behåll läge) och då drog den 1.2. Väldigt bra tycker jag föratt vara bensin. Då körde den i städer och korsningar på överskottselen ändå. Fick samma siffra på förra bilen med husvagn som va Superb -19 diesel.
Robkwi skrev:Har ni nån erfarenhet av bensinförbrukningen på en lite längre motorvägstripp? Säg 30-40 mil och man ligger i 120-130?Har en V60 T6 Recharge-23 och nu vet jag inte exakt vad det skulle bli om batterit skulle vara helt tomt men kan berätta att när jag åkte fram och tillbaka till Värnamo från Vagnhärad (motorväg) så hade jag full batteri och satte in resan fram och tillbaka i GPS´en med Värnamo som delmål så bilen kunde själv optimera användningen av elen och då slutade det med 0.59 fram och tillbaka. Det va vintertid oxå så räckvidden på batteri va ca 55km.
Har en v60cc b4 nu men nästa blir en laddhybrid snart som tjänstepulka så är nyfiken. V60cc:n ligger runt 0,57-0,6 så gissar att T6 recharge hamnar runt 0,85-0,9 när batteriet är tomt?
Fast om du inte har batteri kvar så använder bilen det ändå när det får överskottsel från inbromsningar och motorbromsningar. Det gör ganska mycke.
Förra veckan åkte jag iväg med husvagnen och hade 1600kg på kroken och valde att bilen skulle spara på batteri (behåll läge) och då drog den 1.2. Väldigt bra tycker jag föratt vara bensin. Då körde den i städer och korsningar på överskottselen ändå. Fick samma siffra på förra bilen med husvagn som va Superb -19 diesel.