av Highlander - tor 11 maj 2023, 09:13
- tor 11 maj 2023, 09:13
Tycker DAB-radion beter sig konstigt. Har senaste åren alltid lyssnat på DAB-radion pga kvalieten.
Bytte bil precis till en nyare med samma spec. Men DAB-radion beter sig som sagt lite konstigt...
När man lyssnar (som jag oftast STAR FM
) så laggar den till och hoppar bak 2 sek i sändningen. Ljudkvaliteten går från som vanligt till en högre ljudbild där det nästan låter som diskanterna gått sönder och rasslar.
På den tidigare bilen var jag med om detta att den laggar till men inte att den så mkt byter ljudkvalitet. Blir samma på andra kanaler också efter att den laggat.
Byter den sändare som gör att kvaliteten ändras? Mjukvarogrej? Någon som har ngn aning eller varit med om samma?
Bytte bil precis till en nyare med samma spec. Men DAB-radion beter sig som sagt lite konstigt...
När man lyssnar (som jag oftast STAR FM

På den tidigare bilen var jag med om detta att den laggar till men inte att den så mkt byter ljudkvalitet. Blir samma på andra kanaler också efter att den laggat.
Byter den sändare som gör att kvaliteten ändras? Mjukvarogrej? Någon som har ngn aning eller varit med om samma?
Volvo XC60 T8 R-Design -17
Volvo XC90 D5 -16
BMW X1 2.0 Diesel -16
Första Volvon var en 480ES
Volvo XC90 D5 -16
BMW X1 2.0 Diesel -16
Första Volvon var en 480ES