Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CalleMan
Ja så är det, får se vad Bilbolaget säger om 2 veckor. Men jag tror inte det ska vara några bekymmer, eventuella kostnader skulle bilhandlaren som jag köpte bilen av ta. :-)
av Hedda83
CalleMan skrev: tor 04 nov 2021, 16:07 Jag antar att ett sånt byte om så skulle vara fallet går på garantin du nämde ovan? Men fick du betala något annat för tex felsökning?
Hej!
Japp de går på garanti och nej betalade inget för felsökning
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hedda83 skrev:
CalleMan skrev: tor 04 nov 2021, 16:07 Jag antar att ett sånt byte om så skulle vara fallet går på garantin du nämde ovan? Men fick du betala något annat för tex felsökning?
Hej!
Japp de går på garanti och nej betalade inget för felsökning
Helt rätt, en bilköpare av en så pass ny bil och få mil behöver ej betala något om man köpt av en firma. Du kan till och med ta betalt för de milen extra du kört för detta om så önskas. Garanti eller ej så faller detta uppenbart under konsumentköplagens ändå, de väljer bara att lämna en garanti helt utöver detta skydd som du redan har :) Men det va ju trevligt att läsa att det finns firmor som inte krånglar utan tar tag i problemet :)
av CalleMan
Skulle spola bakrutan idag, så kommer det ingen spolarvätska. Fungerar som det ska i fram och torkaren går i övrigt. Så det får verkstaden titta på samtidigt :-o
B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland)[…]

Men är kabeln som strömtjuven satt p&ari[…]

Northvolt kommer att avveckla all produktion vid b[…]

Jag har en gammal saab 900 turbo som är trimm[…]