- sön 14 feb 2021, 20:01
#1429845
I familjens övriga bilar, 4 st till, så är det inget problem med gegga, och där är det knappt nån av de som hinner att varmköras. Kan finns ytterst lite i locket men inget oroväckande.
Senast jag såg lika mycket gegga som jag hade i t8:an var en gammal A3 TFSI där topplocket hade gått.
Micce1980 skrev:@Niklassandgren, Det var ju riktigt bra att det så ändå, men hur ska du göra i framtiden? Har väl det inträffat så är det ju en del gegga att ta hand om så. Detta är inget direkt ovanligt, en motor behöver bli varm, blir liksom som att bara borsta tänderna lite grann om den ej får bli riktigt genomvarm mellan varven.Vet inte hur detta ska undvikas, kör mest på el och motorn startar inte ofta. Möjligen att dessa slump-starter med att motorn startar under el-körning har med saken att göra, då är den bara igång i nån minut, men jätteofta händer det inte. När jag väl använder bensinmotorn körs den så den blir varm, 8-10 mil (utan el-körning).
I familjens övriga bilar, 4 st till, så är det inget problem med gegga, och där är det knappt nån av de som hinner att varmköras. Kan finns ytterst lite i locket men inget oroväckande.
Senast jag såg lika mycket gegga som jag hade i t8:an var en gammal A3 TFSI där topplocket hade gått.
Volvo XC60 T8 R-design MY20
BMW 320D M-sport MY16
BMW 118D M-sport MY16
BMW 320D M-sport MY16
BMW 118D M-sport MY16