- mån 24 aug 2020, 12:08
Jag tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd där vi delar information, tankar och idéer om Volvos mildhybridmotorer. Det är ju trots allt ett viktig mellansteg både för Volvo och många andra biltillverkare. Eller kanske kommer det att utvecklas till något som kommit för att stanna? Det lär ju pumpas ut bilar nu och framåt med dessa motorer, så inom ett halvår kommer vi kunna ha en riktigt bra bild av hur de tycks fungera. Det har väl iofs redan kommit ut en hel del bilar på marknaden, men jag vet inte när och hur många som finns i trafik.
Ni som har mildhybridmotorer får gärna skriva lite om era erfarenheter här. Drar de mindre bränsle, blir det smidigare start, märks det på accelerationen? Och sist men inte minst, har ni haft störningar i systemet? Eller helt andra reflektioner om bilarna eller systemet som sådant.
Den här posten gäller ju även 90-serien, men forumuppdelningen är enligt mig lite knepig så jag lägger den här. Adm för ändra om det är fel.
Ni som har mildhybridmotorer får gärna skriva lite om era erfarenheter här. Drar de mindre bränsle, blir det smidigare start, märks det på accelerationen? Och sist men inte minst, har ni haft störningar i systemet? Eller helt andra reflektioner om bilarna eller systemet som sådant.
Den här posten gäller ju även 90-serien, men forumuppdelningen är enligt mig lite knepig så jag lägger den här. Adm för ändra om det är fel.
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,