Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geggan
antehennix skrev: lör 17 nov 2018, 13:10 Har även provat köra in bara skandinaviska kartan efteråt å den tar emot den men navin är inte tillgänglig
Det låter som samma problem. Jag fick till och med meddelande om att en uppdatering fanns tillgänglig häromdagen, laddade ner 118 MB via bilmodemet, installerade utan problem och sen tillbaka till"laddar" och "navigation ej tillgänglig".
Stjäl kanske tråden men har ett närliggande fel sedan ett par veckor tillbaka och undrar om någon annan har fått detta fel.

Har en XC60 -18 som var inne på service för första gången sedan leverans i Oktober.
Efter service kan jag se att jag fått mjukvarorna i bilen uppdaterade för det ser lite annorlunda ut när jag startar bilen än tidigare.
Men jag har på köpet fått ett annat irriterande fel.
Om jag tidigare kontrollerade om det fanns några mjukvararor/kartor som var uppdaterade i sensus så rapporterade den bara om någon app var uppdaterad eller om min kartas hemregion (skandinavien) var uppdaterad och då gick det att ladda ner över mobilnätet.
Efter servicen nu i oktober så får jag uppmaningen att det finns nya mjukvaror även när något annat lands karta är uppdaterad. Vad jag förstår skall den egentligen bara rapportera om en app eller om hemregionen är uppdaterad.
Flera av dessa utländska kartor går inte att ta över mobilnätet så jag måste ladda ner hela europa på USB och installera manuellt
Problemet är att det kommer nya kartor 1 gång/månaden så jag måste ladda ner hela Europa på USB varje månad alternativt leva med att sensus rapporterar nya mjukvaror hela tiden.

Är det någon annan som har detta felet? Det uppstod alltså efter jag gjorde service i Oktober och inte med originalsensusprogramvaran från leverans i November -17
av Arne2018
Ovan låter ju exakt samma problem som jag har, t8 tillverkad november 2018. Så det är för varje lands karta
den notifierar att en uppdatering finns? Hur har du kommit fram till det?

Men herregud, köp Geparts färdiga fj&aum[…]

Tjena! Blinkerspilen i instrumentbrädan b&ou[…]

Hur kontrollerar jag det på bästa s&a[…]

Om du kör lite, säljer din bil, och bara[…]