- ons 02 jan 2019, 09:57
Har någon fått ett tydligt svar i denna från Volvo, har också klurat på frågan då det inte gick att beställa 4C till min V60 T8 Inscription.
Moderator: Moderatorer
kantarell skrev:Är det någon som vet om markfrigången skiljer mellan Dynamic och Sport? När jag beställde min nya XC60 (lev v 16) så valde jag sportchassit bara för att få en Bursting Blue. Tyckte inte att det styvare chassit upplevdes som negativt vid en jämförelse mellan Inscription och R-Design vid en provkörning med bara några minuters mellanrum. Min lokale nasare påstod att markfrigången är den samma oavsett R-Design eller ej.Xc60 kan jag ej svara för men V60 och T8 är det så. V60 utan awd så blir den lägre
kantarell skrev: ↑fre 04 jan 2019, 17:16 Är det någon som vet om markfrigången skiljer mellan Dynamic och Sport? När jag beställde min nya XC60 (lev v 16) så valde jag sportchassit bara för att få en Bursting Blue. Tyckte inte att det styvare chassit upplevdes som negativt vid en jämförelse mellan Inscription och R-Design vid en provkörning med bara några minuters mellanrum. Min lokale nasare påstod att markfrigången är den samma oavsett R-Design eller ej.Markfrigången är samma på ”vanlig” XC60 och på R-design.
pwg skrev:Har beställt en V60 T8 R-Design som jag väntar spänt på att få, hoppas att leveransvecka 10 stämmer...Har en V90 D5 R-design så kan säga om jag märker stor skillnad om 3-4 veckor.
Ang chassit så har jag rett ut detta med min säljare, följande gäller:
- V60 T8 R-Design kan inte fås med sportchassit som kommer på vanliga V60 R-Design
- det är fel i Volvos system som gör att det där står Sportchassi, men det skall alltså vara Dynamic-chassi. Säljaren har rapporterat in detta så att för er som beställer nu skall förhoppningsvis stå korrekt i specen
- Dynamic-chassit motsvarar det som sitter som standard på V60, fast med andra fjädrar/dämpare för att hantera den ökade vikten på T8.
- Dynamic-chassit är inte sänkt såsom Sportchassit, det kan man även se i bygg din Volvo. Lite osäker, men tror att det är 15mm skillnad
Jag har en V90 T5 R-Design nu och har haft ett gäng andra R-Design genom åren, så jag förväntar mig att T8:an kommer kännas något mjukare än vad jag är van vid. Hoppas dock att 19”-hjulen skall göra att det blir tillräckligt fast ändå...
ansjo skrev: ↑lör 05 jan 2019, 08:07Det låter bra ! Tack för svaret !kantarell skrev: ↑fre 04 jan 2019, 17:16 Är det någon som vet om markfrigången skiljer mellan Dynamic och Sport? När jag beställde min nya XC60 (lev v 16) så valde jag sportchassit bara för att få en Bursting Blue. Tyckte inte att det styvare chassit upplevdes som negativt vid en jämförelse mellan Inscription och R-Design vid en provkörning med bara några minuters mellanrum. Min lokale nasare påstod att markfrigången är den samma oavsett R-Design eller ej.Markfrigången är samma på ”vanlig” XC60 och på R-design.
Bytt skivor och klossar fram. Det blev ATE, b&arin[…]
https://www.youtube.com/watch?v=NRc-B9sbvuQ