Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
Är det någon mer än jag som upplever detta?
Min T8:a (XC60 -19) stinker fasansfullt efter nästan varje körning. Lukten kommer direkt efter jag stänger av tändningen och pågår i ca 30-45 sekunder. Verkstaden finner inte orsaken till problemet. Det handlar inte om bränslevärmaren - den vet jag luktar oförbränd bensin ibland. Såvida den ändå inte är orsaken - stanken kommer från höger sida under bilen.
Problemet kom efter ca 200 mils körning från ny, i somras. Ibland försvinner det i ett par dagar... Självklart just den gången verkstaden "lånade" bilen för kontroll.
av zsh
Min stinker ngt bränt/kemiskt efter varje körning i princip. Vet inte vad orsaken är.......trodde det var värmaren, fast det luktar inte bensin. :-/
av Holloman
Även min stinker ofta efter körning (barnen gnäller när de kliver ur bilen). Jag trodde också på värmaren men det luktar inte på samma sätt som tidigare bilar luktat när man stängt av dem och värmaren varit på. Jag hoppas på att det går bort när den gått lite längre och bränt av det nya (hämtade ut den veckan innan jul).

Vet du när senaste broms-skivor/beläg[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någo[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]