Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JAnd
Hej, jag har en 3 dagar gammal XC60 T8 som strular och det är över 14 dagar in jag kan få hjälp med service :mad:

Jag hoppas att det knase finns någon här på forumet som har några tips.

1, Volvo on Call fungerar ej. Kan inte ansluta till internet. Och det går inte att bocka i att man skall använda modem.
2,Lane keeping fungerar ej.
3, Road Sing...
4, Strålkastarsystem...

Och förutom detta som blir displayen och instrumnteringen mörkare utan att man justerar ljusstyrkan för displayen
Bilagor
IMG_8041.jpg
IMG_8041.jpg (64.02 KiB) Visad 1645 gånger
IMG_8042.jpg
IMG_8042.jpg (81.87 KiB) Visad 1645 gånger
av Malmstroem
De tre senaste bilarna jag haft (BMW, Audi och Volvo) har alla automatiskt justerat ljusstyrkan i displayerna baserat på hur mörkt det är ute. Det räcker att du kör in i en tunnel, eller att det kommer ett moln för solen för att det ska märkas. Så just den biten är inte nödvändigtvis ett fel.

Övriga fel kan jag tycka borde ha åtgärdats / konfigurerats korrekt / innan leverans. Jag hade själv blivit något irriterad. Lyckligtvis så lyckades säljaren få in VoC etc direkt vid leverans för mig.

Tråkigt att du får vänta. Jag hade tagit en diskussion med min säljare om det hände mig.
av JAnd
Bilen har fungerat med VoC och alla andra funktioner. Men redan efter första dagen började det kommer felmeddelanden men dessa försvann efter ett par minuter.

"…kommer ett moln för solen för att det ska märkas. Så just den biten är inte nödvändigtvis ett fel." Mitt problem är att det sker mitt på dagen när solen skiner och man vill ha mycket ljus för att det skall synas bra.
av fragge
Gemensamt för felen är väl behovet av kameran i framrutan, Kolla att den inte är skymd eller nåt annat konstigt. Utöver det är det nog verkstan som gäller.
VOC är nog inte aktiverat korrekt bara, det är en procedur med SMS och koder som säljaren skall göra vid leverans.
av JAnd
Min gissning är att det är glapp eller electriska störningar som gör att det inte fungerar... igår fungerade allt i några timmar för att sedan började fallera.
Sjukt irriterande.
av JAnd
Ha ha! kolla på den här... nästan 1/2 tank räcker inte för att starta värmaren...
IMG_8053.jpg
IMG_8053.jpg (96.56 KiB) Visad 950 gånger
PS, säljaren skulle se vad han kunde göra för att skynda på

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]

Är kolvar och dess ringar utbytta eller gar[…]

Slirande rem v60

Okej, tack! Har hört mardrömshistorier […]