Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av point1
Har en XC60 T8 med 550 mil på mätaren, nu är centerskärmen helt död, så kan inte justera AC, musik, se 3D-kameran, ändra körläge, använda CarPlay, handsfree osv. Även ljuden från blinkers är borta. Någon som vet vad som är fel? Den är inte i skärmrengöringsläget, utan det hände plötsligt på motorvägen. Ska in på verkstad imorgon, men ska iväg på lördag på 4 veckors roadtrip så hoppas det inte är något som de inte kan fixa.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Nu så här i valtider har CENTERskärmen kanske ramlat under 4% spärren och dött? :-) ;-) Kan du tänka dig att rösta på högern så kan dom nog få igång din HÖGERskärm. :-D

Hoppas verkstaden kan fixa det i morgon.
Användarvisningsbild
av fjohan82
point1 skrev: tis 10 jul 2018, 18:20 Har en XC60 T8 med 550 mil på mätaren, nu är centerskärmen helt död, så kan inte justera AC, musik, se 3D-kameran, ändra körläge, använda CarPlay, handsfree osv. Även ljuden från blinkers är borta. Någon som vet vad som är fel? Den är inte i skärmrengöringsläget, utan det hände plötsligt på motorvägen. Ska in på verkstad imorgon, men ska iväg på lördag på 4 veckors roadtrip så hoppas det inte är något som de inte kan fixa.
Min tanke är att en norsk reset kanske kan få den att hoppa igång, men jag hade låtit vänta på att verkstaden får kolla på bilen först.
Det kan dock vara ett alternativ att testa om man är långt hemifrån.
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]