Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KeJo
Har haft min XC60 i knappt två veckor, och har hunnit köra drygt 300 mil hittills tack vare en roadtrip genom Norge. Under den resan var det smidigt med inbyggda Sensus Navigation, men jag upptäckte vid två tillfällen att den betedde sig märkligt.

Dels så visade förar- och centerdisplayen olika vyer vid ett tillfälle. Förardisplayen visade Göteborg medan jag i själva verket befann mig utanför Eidfjord i Norge.

navigation-bugg.jpg
navigation-bugg.jpg (133.68 KiB) Visad 969 gånger

Vid ett annat tillfälle blev centerdisplayen helt grå. Vi försökte zooma in och ut manuellt i kartan, men det hjälpte inte. Då visade dock förardisplayen korrekt vy. Lösningen blev att stänga av bilen och starta den på nytt.

navigation-bugg2.jpg
navigation-bugg2.jpg (87.78 KiB) Visad 969 gånger

Finns det fler som råkat ut för liknande händelser? Och är det någon som har en aning om vad det kan bero på?
Användarvisningsbild
av hållundan
Skumt, inte varit med om. Segt att man ska behöva "reboota" för att skiten ska komma igång igen.

Har dock vanligt förekommande, trots att kartor osv. är uppdaterade till senaste version, att den tycker att jag ska köra HELT andra vägar än de som är totalt uppenbara. Ser att du kör(t) i GBG och min navi visar, när jag kör norrifrån på E6, genom Tingstadstunneln och ska mot E20 österut, att jag ska köra till Ullevi och runt där, för att sedan gå på E20 vid Olskroken. Avfarten vid Svingeln och vänsterböj över bron (E6) mot Ånäsmotet har ju ändå funnits i sisådär 50 år, så den tycker man ju att den borde kunna visa.

Dessa moderniteter!
Användarvisningsbild
av KeJo
Ja, det är jätteskumt. Bilen har (efter leveransen) inte varit i Göteborg och kört, så varifrån den fått för sig detta, vet jag inte. Förardisplayen ska ju spegla det som visas i centerdisplayen, men så skedde inte här.

När det gäller Göteborg och vägarna där, är jag för dåligt bevandrad för att kunna kommentera vägvalet, men jag har själv märkt att navigatorn valt en lite märklig väg till destinationen.
Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Tittar du på rätt givare i schemat? Ka[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]