Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fragge
Hur upplever ni som har en T8 bromsarna? Många recensenter klagar på de överdrivet kraftiga bromstrana och att det är svårt att bromsa mjukt. Är det någonting man vänjer sig vid eller ger det med sig efter en tid? Är det regenereringen som är boven och går den i så fall att stänga av?
av Psyko
Har inte reagerat på det när jag kört T8:or. Tror det handlar om en vanesak bara precis som allt annat. Samma sak om man har en äldre bil och byter till en nyare, då brukar man också uppleva att bromsen tar fööör bra

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
av macula
fragge skrev:Hur upplever ni som har en T8 bromsarna? Många recensenter klagar på de överdrivet kraftiga bromstrana och att det är svårt att bromsa mjukt. Är det någonting man vänjer sig vid eller ger det med sig efter en tid? Är det regenereringen som är boven och går den i så fall att stänga av?
Visst är det så att de är super känsliga jämfört med bromsarna på min Xc60 årsmodell -15. Jag lånade en T8 över en kväll och kan säga att det inte var några problem och redan nästa dag kändes det som att jag vant mig.
Grym bil och jag får min om 7 dagar :D
Användarvisningsbild
av LaserJet
Tycker jag ej, hämtat bilen idag :mrgreen:
Visst är de lite annorlunda men känslan är ändå lätt att hitta

Kör så det ryker!
LJ
av fragge
Tack, har en T8 Inscription beställd men den dröjer nog till efter semestern.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Bromsarna känns lite annorlunda jämfört med t.ex en D5. Det är regen. som gör det. Men det är en vanesak så efter ett litet tag känns det som vilken bil som helst :)

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]