Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jaha, nu efter sökande bla här på forumet efter gårdagens oljud (lät som man körde över något som skrapade i underredet)från min V90cc-17 höger bak så är jag rätt så säker att kompressorn stämplat ut. Idag tändes " nivåreglering service erfordras "

Utan att egentligen veta startar sökjävulen för att få en något sådär uppfattning om kostnaden för detta och ja, man blir lite svettig av att se vad det gått på för er andra drabbade.

Någon som gjort det nyligen och vad har det kostat?
Ser på diverse (tex autodoc) ställen att man kan få tag på en kompressor för ca 3 000 kr och därefter fortsätter priserna bara uppåt.
Men vad får man för 3000kr?
Kommer den vara dubbelt så dålig som den för 6000 kr?
Är någon bättre än dom som ni andra fått bytt på Volvo men sedan gått sönder än en gång?

Är någon med mig i mina tankar, kvalitén på dessa har minst sagt varit undermåliga, är det då lönande att ge kanske 10000kr för en "original" om det nu finns för 3000kr?

Hjälp mig gärna med era tankar, hur hade ni tänkt/gjort?

Mvh Roger
Ja det vore intressant, håller med dig, men det har skrivits lite om placeringen och att den tar in fuktig luft och det rostar väl ihop i innanmätet antar jag.
Om nu Volvos egna kompressorer inte heller kunde hålla måttet borde ju inte en eftermarknads vara SÅ mycket sämre, visst alibaba eller temu, där hade nog min gräns passerats för länge sedan men en jag hittade för ca 2900kr tillverkad i Polen...
Normalt pris, bytt och klart, hos Volvo ligger i häradet 15000. Jag känner en som fick halva kostnaden betald via någon försäkring. Om det går beror nog på år och mil.
Turbo-ras ??

Det där låter riktigt illa. Jag skulle […]

Köpa kompressor nivåreglering

Normalt pris, bytt och klart, hos Volvo ligger i h[…]

Tack för tips. Alla delar beställda nu o[…]

Dörrlås under vintern.

Min 2020 S60 Inscription hade samma problem. Fick […]