- mån 15 maj 2023, 09:35
Jag tycker S90 ”Dark” gör sig fin när man har vit färg på bilen, om man bygger en S90 idag. Ser du har taklucka. Är det panoramatak? Om du har panoramatak har du ju rätt mycket mörk yta på taket. Jag skulle nog nöjt mig med det som brytande nyans på taket. Ja foliera fönsterlister och grill svart lär bli snyggt på en vit S90 tycker jag. Det blir ju då ungefär som en ”Dark” S90 idag. Jag skulle nog börja med den folieringen du redan tänk dig och sen efter det kanske på nåt enkelt sätt testa svartlägga taket så du ser som test bara hur det kan bli. Du kanske kan ta ett foto på din bil och sen i datorn färglägga med ett bildbehandlingsprogram taket svart. Eller så kanske det finns svart ”vattenfärg” du kan lägga på ena halvan så du kan få ett hum hur det kan se ut, och sen tvättar du av vattenfärgen. Lycka till med förfiningen av din S90. Jag åker V90 själv (Recharge MY22. Inscription med diverse tillägg bl a panoramatak). Den är lite ljus sandfärgad metallic. Två roliga episoder:
För ca. en månad sen när jag var på Coop och handla kom jag ut och skulle sätta mig i bilen så sprang en äldre herre fram till mig och spana in min bil, han utbrast ”det var den snyggaste Volvon jag sett” och så gick han ett varv runt min bil och stanna framför grillen ”vilken grill, wow”. Jo den är fin sa jag lite förlägen. Han fråga hur många hästar har den? 340 totalt sa jag (87 elhästar resten bensinhästar). Herre jösses sa han.
För några veckor sen hade jag parkerat invid trottoaren där min syrra bor och precis jag skulle sätta mig i bilen och köra iväg kom en dam mot mig på trottoaren med en rollator, hon stanna snett framför grillen och så hon: ”det var den finaste bilen jag sett”. Jo den är fin sa jag lite blygt.
Det är kul folk kan tycka en Volvo är läcker/fin.
Senast redigerad av 4 bem, redigerad totalt 0 gång.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.