- tis 28 feb 2017, 00:06
#1153464
Hej!
Jag går i väntans tider på min V90 D4 AWD Inscription. Under testkörning och även vid koll på vänner och bekantas bilar (XC90/V90) så har jag tänkt på en, inte viktig men störande detalj. När man vrider på tändningen så gör hastighets- & varvräknare en så kallad "Needle Sweep".
Jag har detta på min nuvarande Audi A6 3.0 MY16 (med analoga mätartavlor) och tycker det är en snygg detalj.
Nu till frågan, upplever fler än jag att mätarna på Volvo "hackar" snarare än "sveper"? Det ser lite billigt ut och Volvo hade enligt mig kunnat strunta i denna detalj om de ändå inte får det att se bra ut. Eller vad säger ni andra?
I detta klipp visas hur det är idag:
I detta klipp visas hur det bör se ut:
1 min 3 sek in i ovanstående klipp visas mätartavlorna "vid start" (Volvo Concept Coupé)
Jag går i väntans tider på min V90 D4 AWD Inscription. Under testkörning och även vid koll på vänner och bekantas bilar (XC90/V90) så har jag tänkt på en, inte viktig men störande detalj. När man vrider på tändningen så gör hastighets- & varvräknare en så kallad "Needle Sweep".
Jag har detta på min nuvarande Audi A6 3.0 MY16 (med analoga mätartavlor) och tycker det är en snygg detalj.
Nu till frågan, upplever fler än jag att mätarna på Volvo "hackar" snarare än "sveper"? Det ser lite billigt ut och Volvo hade enligt mig kunnat strunta i denna detalj om de ändå inte får det att se bra ut. Eller vad säger ni andra?
I detta klipp visas hur det är idag:
I detta klipp visas hur det bör se ut:
1 min 3 sek in i ovanstående klipp visas mätartavlorna "vid start" (Volvo Concept Coupé)
V90 D4 AWD Inscription (beställd)
Tidigare:
Audi A6 Avant 3.0 2016
Volvo V70 D4 2013
Audi A4 Avant Sport Quattro 2007
Tidigare:
Audi A6 Avant 3.0 2016
Volvo V70 D4 2013
Audi A4 Avant Sport Quattro 2007