- fre 29 apr 2016, 19:30
#1071958
Mmm, det är frågan.. 0:- i tillägg vs. 30.900:- SEK..
Vill först tillägga;
Har lyssnat på många olika ljudanläggning i mina dagar, ägt flertalet dyra hörlurar och inkl. dac- och förstarkare. Önskar mig en mjukt tilltalande ljud, som även går att spela högt. Testat flertalet Bang & Olufsen-bilar (mertalet Bmw) men även de två olika systemen från Burmeister. Ja, det finns två olika varianter ett för ca 10´och det andra spektakulära för sådär 80´till MB E-klass och S-klass.. Enhetligt för samtliga dock är att man spenderar en hel del kraft även och pengar på ljudprocessorer och inte bara watt och kvalitativa högtalarelement tillsammans med god passform. Det är alltför viktigt med passform, inget i bilen år vibrera eller skorra vid högre ljudnivåer.
Hemma lyssnar jag alltid i 2-kanals stereoljud. Många håller nog med mig. Ganska enkelt, många har säkert 5.1 ljud hemma eller 7.1 eller tom fler kanaler. Testa o lyssna igenom ett album med processorn i full gång och säkerligen tycker nog många efter ett tag 2-kanals ändå troligen låter bäst.. Inga förvrängningar, inga konstellationer utan rent ljud.. Nåväl, i nuvarande bilar sitter man ju förstås på olika platser så det kan förstås vara lämpligt att justera vart ljudet ska riktas, baksäte, framsäte, passagerarsida eller koffert.. ja ni fattar.. Sen sitter det en stor och fin förstärkare förstås i Volvos nya B&W PREMIUM Sound..det är värt något. Troligen betalar man nog en hel del pengar även för processorn, som i sig nog är väldigt fin.. Men behövs den?
Avslutningsvis, själv har jag beställt en S90, lyssnade länge på xc90 bower o wilkins då inga andra alternativ fanns, där framkom ett skorrande, även på normal lyssningsvolym och alla kontroller nollade (inkl bas). Lyssnade på "Can´t turn back the years" med Phil Collins då den går ganska lågt ner i registret i början.. Men den är ju inte extrem på något vis.. Även testat xc90 då med standard sensus connect high performance och det var inte dåligt direkt.. 330w ska det visst vara.. Var sedan på en provlyssning med S90 och B&W-ljud, det var helt ok, inget skorrande nu vad jag kunde höra eller normala volymer.. Men jag sa inte wow.. Jag vill kunna säga wow efter lyssna på ett 30´system.. jag gjorde det i bmw 640 gran coupe med Bang & Olufsen.. Nåväl.. Vad väljer ni?
Vill först tillägga;
Har lyssnat på många olika ljudanläggning i mina dagar, ägt flertalet dyra hörlurar och inkl. dac- och förstarkare. Önskar mig en mjukt tilltalande ljud, som även går att spela högt. Testat flertalet Bang & Olufsen-bilar (mertalet Bmw) men även de två olika systemen från Burmeister. Ja, det finns två olika varianter ett för ca 10´och det andra spektakulära för sådär 80´till MB E-klass och S-klass.. Enhetligt för samtliga dock är att man spenderar en hel del kraft även och pengar på ljudprocessorer och inte bara watt och kvalitativa högtalarelement tillsammans med god passform. Det är alltför viktigt med passform, inget i bilen år vibrera eller skorra vid högre ljudnivåer.
Hemma lyssnar jag alltid i 2-kanals stereoljud. Många håller nog med mig. Ganska enkelt, många har säkert 5.1 ljud hemma eller 7.1 eller tom fler kanaler. Testa o lyssna igenom ett album med processorn i full gång och säkerligen tycker nog många efter ett tag 2-kanals ändå troligen låter bäst.. Inga förvrängningar, inga konstellationer utan rent ljud.. Nåväl, i nuvarande bilar sitter man ju förstås på olika platser så det kan förstås vara lämpligt att justera vart ljudet ska riktas, baksäte, framsäte, passagerarsida eller koffert.. ja ni fattar.. Sen sitter det en stor och fin förstärkare förstås i Volvos nya B&W PREMIUM Sound..det är värt något. Troligen betalar man nog en hel del pengar även för processorn, som i sig nog är väldigt fin.. Men behövs den?
Avslutningsvis, själv har jag beställt en S90, lyssnade länge på xc90 bower o wilkins då inga andra alternativ fanns, där framkom ett skorrande, även på normal lyssningsvolym och alla kontroller nollade (inkl bas). Lyssnade på "Can´t turn back the years" med Phil Collins då den går ganska lågt ner i registret i början.. Men den är ju inte extrem på något vis.. Även testat xc90 då med standard sensus connect high performance och det var inte dåligt direkt.. 330w ska det visst vara.. Var sedan på en provlyssning med S90 och B&W-ljud, det var helt ok, inget skorrande nu vad jag kunde höra eller normala volymer.. Men jag sa inte wow.. Jag vill kunna säga wow efter lyssna på ett 30´system.. jag gjorde det i bmw 640 gran coupe med Bang & Olufsen.. Nåväl.. Vad väljer ni?
Nuvarande:
Volvo S90 D4 Inscription -17
Beetle RSI -01
BMW 730d -13
Mini Cooper Countryman -13
Tidigare:
Volvo V60 D5 AWD -13
Mercedes Benz E250 Cabrio -12
Range Rover Evoque -12
Mercedes Benz C200 T AMG -10
Alfa Romeo 2.0 Spider -97 Novitec
m.fl.
Volvo S90 D4 Inscription -17
Beetle RSI -01
BMW 730d -13
Mini Cooper Countryman -13
Tidigare:
Volvo V60 D5 AWD -13
Mercedes Benz E250 Cabrio -12
Range Rover Evoque -12
Mercedes Benz C200 T AMG -10
Alfa Romeo 2.0 Spider -97 Novitec
m.fl.