Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Hellre nu än sen förstås men ouch. :shock:
Användarvisningsbild
av ThomasT
200 bilar är ju typ ingenting... inte mycket att ta upp.

.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
ThomasT skrev:200 bilar är ju typ ingenting... inte mycket att ta upp.

.
Man har ju bara bara levererat 200 st, svårt att återkalla fler än det då.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jafan, skit händer och hellre när bara 200 exemplar är klara än när 200.000 rullar.
Å andra sidan var det ju heller ingen liten "mjukvarumiss" där exempelvis Spotify inte fungerar mot senaste Sony-telefonen. Tabben är i mina ögon ganska kritisk och allvarlig men som sagt, hellre upptäcka nu än långt senare.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tänker t.e.x med missen Ferrari gjorde i början med 458 Italia, en sköld till motorn där de använt fel lim (har jag för mig) och bilarna brann upp. Där snackar vi ju dessutom bilar för minst 2 mille styck! :wink:

En helt ny bilmodell på en helt ny bottenplatta och med så många snäpp upp som Volvo tagit så tycker jag ändå att det är väldigt milt.
av mikeS80
Köper man en bil av första årsmodellen och då särskilt om den baseras på en ny plattform får man nog kallt räkna med att den kommer att omfattas av diverse insatser efter det den levererats till kund. I detta fall var det ett säkerhetsrelaterat fel och då hanteras det i form av återkallelse i andra fall är felen av mindre art och då görs insatserna typ vid ordinarie service.

Det är i alla fall min erfarenhet som omfattar köp första årsmodellen av BMW 5-serie (E39), SAAB 9-5, BMW 3-serie (E90), Volvo S80N, Volvo V70II samt Audi A7.

Av dessa bilar är nog min Volvo S80N som lämnat fabriken i sämst skick. Nu berodde det främst på att Volvo hade en extremt dåligt intrimmad fabrik vid produktionsstart av S80N. Resultatet blev bilar av ytterst tvivelaktig sammansättningskvalitet. Jag tror inte att det fanns någon detalj typ skärmar, motorhuv, baklucka, bakljus och dörrar som satt ”rakt” på min bil.

Vi får hoppas att Volvo lyckas bättre med nya XC90.

Sen eftersom jag har haft flera T8, det är ga[…]

Problem med Carplay Senus

Prova att göra en hård omstart på[…]

Solenoid b4b

Om jag mins rätt hade alla Volvo fram till Am[…]

Har nu kört ca 30mil, samt 'kört vå[…]