grillchips skrev: ↑tor 05 mar 2020, 08:54
Bullmark skrev:Måndag 24/2 kan stämma för mig med, servade bilen fredag veckan innan, därav att jag drog den antagligen felaktiga slutsatsen att det var mjukvaru-uppdateringarna som var orsaken.
Hur funkar spotify-appen egentligen, går den inte direkt till Spotify’s servrar? Jag har definitivt inte problem med internet’et i övrigt, men just Spotify-appen i Sensus är i princip helt oanvändbar nu. Spotify via telefonen funkar klockrent som vanligt, oavsett om jag kör apple carplay, bluetooth eller ipod. Surt dock, då användargränssnitten i alla de tre lägena är sämre än Sensus-appens.
Jag är tämligen säker på att Volvos utvecklare har gjort den på egen hand, dvs ingen direkt inblandning med Spotify på så sätt. Med andra ord, på samma sätt som du själv kan göra en egen app som du pekar mot Spotifys API.
Om den är dåligt optimerad blir det snabbt tokigt och även nu killgissar jag att det har blivit en flaskhals nånstans i en "bakom kulisserna"-uppdatering. Frågan är om Volvo och tech vet om detta? De verkar inte ha någon brådska med att lösa problemet. Tjänsten är ju helt oanvändbar som det är nu.
Kan ingenting om hur mjukvaruutveckling funkar, men ok det låter ju rimligt att det är ett lokalt ’Volvo-problem’. Spotify-appen i bilen har inte uppdaterats i samband med att eländet började såvitt jag vet, men kan det vara så att appen går via Volvo (där nånting då ändrats) och därefter vidare till Spotify?
Min PST stod helt handfallen när jag tog upp det med honom nu på morgonen, men han skulle kolla med killen som är verkstans ’expert’ på trassel med mjukvaran så jag får boka en tid med honom. Lär ju inte hjälpa om det är ett centralt problem hos Volvo dock.