Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
ogren skrev:
Gorban skrev:Min svåger som jobbar på Volvo säger att om man beställer en V90 CC nu så får man den inte levererad i år. Jag vet ju inte om det säkert stämmer men de ska väl bygga XC60 i Torslanda också?
Det vore konstigt om leveranstiden skulle öka från ca 4-5 månader till över 10 månader under vintern. De lär inte ha trollat fram de gamla XC60 så när den modellen läggs ned så borde det finnas luckor för den nya.
Hur lång tid tar det att ställa om produktionslinje till en ny modell, det är ju inte bara sammansättning utan även komponenttillverkning. Och så ska väl någon modell , S90?, flyttas till Kina.
av kallo
V90 D3 Automat, Momentum Miljöklassad Business Advanced - MY18, beställd vecka 1. Ingen leveransvecka i Min Volvo ännu vilket stämmer överens med tidigare rapporter i den här tråden.

Någon som vet när produktionsplaneringen av MY18 för Volvo V90 startar? Det i sin tur bör ju innebära en uppdatering av Min Volvo. Jag tycker det är pinsamt dåligt att vara inne på 6:e veckan utan preliminär leveransvecka. En del har ju väntat ännu längre.
Användarvisningsbild
av Wibe
Min säljare sa att man börjar planera först i April så jag skulle inte förvänta mig en uppdatering innan dess.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av brombel123
enligt GP
Volvo Cars uppger på Twitter att branden i krocktestanläggningen inte påverkat produktionen vid Volvo Cars fabriker i Torslanda...
...Den brandhärjade lokalen används för att krocktesta bilar både från Volvo Cars och andra biltillverkare, som hyr in sig i anläggningen.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Göranson skrev:Ska detta vara min räddning?
http://www.expressen.se/gt/uppgifter-vo ... aller-700/
Då kanske jag kan räkna med leverans till påsk istället för V.19 ;-)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 100

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]