Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Byggnissen skrev:Beställde precis en C40 Recharge twin ultimate. Fick juli 2022 som preliminär leverans. Har min säljare blåst mig är frågan?
Tror jag inte. men, det är ju preliminärt.
av goranbtkemi
Byggnissen skrev:Beställde precis en C40 Recharge twin ultimate. Fick juli 2022 som preliminär leverans. Har min säljare blåst mig är frågan?
Är nog 50/50. Vi beställde vår XC90 T8 i början på november, säljaren sa i slutet på feb. Efter en månad var det flyttat till börjar på maj. Och i början på januari flyttades det till första veckan i juni. Har inte ändrats sen dess så jag hoppas det inte blir fler förseningar.
av Lockis
goranbtkemi skrev:
Är nog 50/50. Vi beställde vår XC90 T8 i början på november, säljaren sa i slutet på feb. Efter en månad var det flyttat till börjar på maj. Och i början på januari flyttades det till första veckan i juni. Har inte ändrats sen dess så jag hoppas det inte blir fler förseningar.
Grattis! Du får en My23! :-D
av wrazxc
Hur lång tid tar det innan beställningen kommer upp i appen så man får se preliminär leverens?

Beställde nyss min första "nyproducerade" bil :) V90 T6 Plus blev det.
av Lockis
wrazxc skrev:Hur lång tid tar det innan beställningen kommer upp i appen så man får se preliminär leverens?

Oklart när My23 kommer synas. "under våren" sa min ÅF. Så april/maj kanske?
av wrazxc
goranbtkemi skrev: tor 03 mar 2022, 20:52
wrazxc skrev: tor 03 mar 2022, 10:48 Hur lång tid tar det innan beställningen kommer upp i appen så man får se preliminär leverens?

Appen vet jag inte. Men har du ordernumret borde du kunna bara ersätta numret i sluter här på länken:

https://www.volvocars.com/se/leveransin ... er=6684665
Beställde via hemsidan i Tors förmiddags men när jag skriver in ordernumret i länken du skickade så står det "Ordernumret hittades inte".

Det tar kanske ett tag innan ordern registreras? 🤷‍♂️
av PatrickLu
Pratade med min säljare för min XC40 P6, beställd 28 December. Han sa att MY23 ska läggas in för produktion i Mars, så han trodde att det är därför ordernr inte hittas, men borde dyka upp inom kort. :-D
av Kingcool
PatrickLu skrev: sön 06 mar 2022, 16:52 Pratade med min säljare för min XC40 P6, beställd 28 December. Han sa att MY23 ska läggas in för produktion i Mars, så han trodde att det är därför ordernr inte hittas, men borde dyka upp inom kort. :-D
Gällde Mars för MY23 endast XC40? Eller det sa han inte?
Hörde bla att för att aktivera pilot assist så behövde man in och böka i huvud displayen på MY23, alltså inte via ratten som innan. Stämmer det? Tänker på xc90 då..
Användarvisningsbild
av bem
Kingcool skrev: sön 06 mar 2022, 21:27 ...
Hörde bla att för att aktivera pilot assist så behövde man in och böka i huvud displayen på MY23, alltså inte via ratten som innan. Stämmer det? Tänker på xc90 då..
På bilar med Google Android Automotive infotainment (XC60, S/V90 och andra Volvobilar som har detta) så måste man in i centerdisplayens inställningar, Körlägen och där kan man aktivera/inaktivera Pilot Assist (och Lane Keeping Aid samt "Styrhjälp"). Går inte styra nåt av detta via knappar vid ratten på Google-bil.
På XC90 tror jag de går över till Google infotainment på MY23, så då får Du lov gå in i displayens inställningar för att komma åt Pilot Assist. Jag har en "Google-Volvo" (V90) så jag är bekant med problematiken. Man vänjer sig dock att gå in i displayens inställningar men jag hade helt klart föredragit man kunde via rattknappar styra sånt här av/på istället. Det är samma problematik som när man skall välja körlägen och där är det lika på Volvos Sensus och Google bilar numera (sen MY22 då man tog bort det fysiska rullreglaget för val av körlägen): man måste in i centerdisplayen och där välja Körlägen och sen välja ett Körläge (och en del annat, om bilen har körlägen vill säga). Jag har vant mig nu (har haft min Google-bil i 6 mån) att behöva dyka in i centerdisplayens inställningar titt som tätt men det tog ett tag innan jag sluta irritera mig på att behöva gå in där för att aktivera/inaktivera olika saker (som t.ex. Pilot Assist, Lane Keeping Aid, Styrhjälp, Körlägen).
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 100

Felkodsläsare till Motronic 4.4 är myck[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Oljud från fjäderbenslager förknip[…]

@jvolvo21 , Skulle snarare tro att du haft bensi[…]

Sista bilden är en titt ner i cylinder #3. En[…]