- tis 16 feb 2021, 01:30
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
GLIZ skrev:Va vänlig och bestämd när du talar med dom och upplys dom om att saker som inte är ok måste vara ok. Bilen va inte sned när vilden körde in i din bil och då ska den inte va det när den lämnar verkstaden heller. Att börja tumma på vad som ska göras och inte göras är inte att rekommendera för ger du dom ett finger tar dom hela handen och börjar lägga till saker dom inte tycker är viktigt/nödvändigt. Har du redan börjat tumma lite på det som ska vara som det va före smällen så upplys om att du funderat på det hela och att du inte accepterar ett hafsjobb och se till att få den lagning din VOLVO förkänar. Att ta hjälp av en jurist är inte helt fel. (Slog ett "elbolag" i huvudet med en för många år sedan.) Dom blir lätt lite vrångt inställda så det är sista utvägen. Bodde i lägenhet på den tiden och dom ville ha dubbelt betalt så det rörde sig inte om mer än 512kr men "klappadd" dom i huvudet med en advokat för 3000kr och upplyste om att dom skulle räkna på kwh sedan jag blev deras kund, vad jag betalat fram till datumet. Sedan betalade jag vad jag skulle. Saken va den att jag höll på att flytta också men har inte hört ett pip. Gör något liknande. Lämna in bilen för bedömning på en egen verkstad och låt dom tro att allt är lungt och klappa dom i huvudet med en advokat och lite papper. I värsta fall gör ett enskillt åtal. Kostar dig inget om du har rejält på "fötterna" dom får stå för rättegångskostnaderna när du vinner.1tim 30min har alla enligt lag har jag för mig, för konsultation med jurist/advokat.
Stå på dig.
Bättre sent än aldrig...