Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av limerose1891
Min V90 Momentum Adv uppskjuten till V7 från V5 nu. Suck, Beställde i augusti.
Användarvisningsbild
av bem
Lockis skrev: tor 16 dec 2021, 06:34
Wsemme skrev: ons 15 dec 2021, 20:55 Spännande beställer du via CBV står det 4 månaders leveranstid ….
Man prioriterar tydligen dessa kunderna.
För att…
Volvo vill locka folk att hyra bil istället för att ”köpa”en kundanpassad bil.
Gissningsvis tjänar Volvo mer pengar om en bil hyrs.
Vi vet ju i vilken riktning Volvo vill gå: helst bör vi beställa bilen online, helst hyra den. Man kan behöva locka kunder med t.ex. korta leveranstider. Inget fel med det. Men de som vill ”bygga” sin Volvo med olika paket och övrig utrustning kanske får ha tålamod framöver, med längre leveranstider.
/Bo
av 1jimmy1
Ny här på forumet.. Beställde precis en XC90 T8, säljaren sa att det är ca 8 månaders leveranstid och att modellen börjar tillverkas v22 men kunde inte säga mer än så. Någon som har erfarenhet kring hur det brukar se ut med leveranstiderna nu för tiden?
av 1jimmy1
Okej, säljaren menade på att oavsett spec så skulle det ta lika lång tid. Sen väntar jag såklart lite extra för att få bilen som jag vill ändå :)
av Lockis
Problemet just nu är att de bilar som säljs är nästa modellår. Och dem är inte planerade ännu.

Produktionsstarten är satt till v22-23 vill jag minnas. Sen stänger väl Volvo ner produktionen varje sommar?
Ett fåtal lyckliga kommer få en bil innan semestern, men många kommer nog få vänta tills efter semestern, därav 8-9 månaders leveranstid.
Sen har nog chip-bristen också en del med det att göra.

Men, innan My23 tillverkningen börjar planeras, så finns det inget annat estimat än 8-9 månader. Förmodligen kommer mer info komma runt v22-23 när man drar igång produktionen.
av limerose1891
Vaknade upp till ett glatt mail om att bilen är färdigbyggd. Tänkte att då kanske det är nära, men lev tid fortfarande tre veckor kvar enligt minVolvo :) Men har man väntat sen i början av augusti kanske man står ut några veckor till.
Användarvisningsbild
av bem
limerose1891 skrev: tis 18 jan 2022, 09:46 Vaknade upp till ett glatt mail om att bilen är färdigbyggd. Tänkte att då kanske det är nära, men lev tid fortfarande tre veckor kvar enligt minVolvo :) Men har man väntat sen i början av augusti kanske man står ut några veckor till.
Man kan behöva lite glädjebesked i dessa lite dystra Omikrontider. :-)
Brukar ta 2-3 veckor från bilen är byggd innan man kan hämta den hos sin Volvohandlare.
När jag skulle hämta min V90 T6 Recharge 2022 i somras gick det dock troll i registreringsskyltarna som aldrig kom från Transportstyrelsen till handlaren. På andra försöket när de beställde igen så kom de. Då hade 2 veckor gått bara med det strulet, sen vara det nån vecka till som behövdes för att montera stänklapparna, lastgaller m.m. Men 21 aug 2021 fick jag äntligen hämta bilen (som jag beställde 24 feb 2021). 6 mån vänta jag också, samma som dig. Kan ju tyvärr vara än värre med leveranstiderna har jag läst här för de som beställer nu.
Lycka till med nya bilen sen! Var det inte en ny V90 du väntar på?
/Bo
av Snöbård
Snöbård skrev:
Snöbård skrev: tis 12 okt 2021, 15:41 Ok. Beställde för drygt en vecka sedan men har inte fått någon leveranstid. Står heller inget beräknat lev datum när jag loggar in på min volvo.
För en månad sedan var det årsskiftet som gällde.
Nu står det lev v.6 på minvolvo. Ca 17-18veckors leveranstid alltså.
Nu ringde säljaren och meddelade att bilen är byggd och klar för leverans v.6. Så leveranstiden har inte har inte ändrats sedan beställning. Gäller V90 recharge.
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 100

Beror på vilken drivlina du syftar på[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Komplett kopplingssats från Sachs gick p&ari[…]

Du måste alltid nolla boxarna när du sk[…]

V70N -01 Växellådsbekymmer.