Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Philipvolvo97
Hej

Hur lång tid stod eran bil i "kö" innan ni fick leveranstiden? beställde en v90 T5-bi fuel 23 december och min volvohandlare säger fortfarande att bilen står i kö och då har vi därmed inte fått någon leveranstid och "ett sista datum" för att bestämma oss för utrustningen. Hur länge tog det för er innan ni fick besked? Dem sa Maj/juni till mig att bilen skulle komma, hoppas det blir så...

Med vänlig hälsning, Philip
Användarvisningsbild
av jcartel
Philipvolvo97 skrev:Hej

Hur lång tid stod eran bil i "kö" innan ni fick leveranstiden? beställde en v90 T5-bi fuel 23 december och min volvohandlare säger fortfarande att bilen står i kö och då har vi därmed inte fått någon leveranstid och "ett sista datum" för att bestämma oss för utrustningen. Hur länge tog det för er innan ni fick besked? Dem sa Maj/juni till mig att bilen skulle komma, hoppas det blir så...

Med vänlig hälsning, Philip
Jag fick mitt datum redan inom en vecka. Sen ändrades det några gånger innan det landade på v10 och sen för en vecka sedan ändrades det igen till v9.
Beställde 1/10.
av JohanGBG
Nu står det 2 veckor till leverans på minvolvo, men fortfarande bara som orderlagd :???: Senaste uppdateringen var i december. Man kanske inte ska stirra sig blind på minvolvo, men lite börjar man ju undra... Någon annan som har haft den statusen såpass nära leverans?
av HenrikM76
Jag ska hämta min bil i morgon! Var först beräknad leverans V7, sen ändrades den till V6 men så ringde säljaren i förra veckan och sa att den var klar för hämtning från och med idag! :)

Jag hade riktigt tur, beställde min bil i slutet av november, och säljaren hittade en bil som var inbokad i produktionen som nån hade avbeställt så jag kunde ta över den platsen och jag kunde ändå ändra specen innan den låstes.

Blir intressant att se om jag blir lika nöjde med denna som jag varit med min nuvarande XC70 som jag kört 11.500 mil med på 24 månader.
av kallegroda
Jag beställde min bil (V90 T5 inscription) den 3/9. Den 25/1 slog den om till "Byggd i Torslanda". Den 29/1 ändrades status till "på väg till din Volvohandlare". Nu hoppas jag bara att säljaren ser till att jag får den snabbt, gärna denna veckan =).
Användarvisningsbild
av Thoman
kallegroda skrev:Jag beställde min bil (V90 T5 inscription) den 3/9. Den 25/1 slog den om till "Byggd i Torslanda". Den 29/1 ändrades status till "på väg till din Volvohandlare". Nu hoppas jag bara att säljaren ser till att jag får den snabbt, gärna denna veckan =).
Låter lite optimistiskt. Min slog om till byggd den 10 januari och jag ska hämta den 14 februari. Lång väntan men den är snart över
av AndS
Är det någon som fått sin V90CC med status byggd, vår är fortfarande i orderstatus och 4 veckor till leverans?
Eller släpper man inte ny status förrän visningen varit nu i veckan och kommande helg, dvs det finns bilar tillverkade och även levererade till handlare för kundleverans? I förra veckan fanns det ett antal V90CC hos handlaren men inta avtäckta utan med transportskyddet på.
Användarvisningsbild
av brombel123
HEJ!
Jag undrar någon har beställd Vovlo V90 under senaste veckor? Jag har beställd V90 i tisdags... fått ordernummer och meddelande att min bil är kopplad till "MIN VOLVO" men ingen preliminärt leveransdatum klart. :)
Användarvisningsbild
av Robbi
Japp, från v.11 till v.12 hoppade min V90 CC! Varför? Någon extrasak som är restad eller så kanske?

Är det någon som vet om V.12 innebär nycklar i hand eller betyder det färdigbyggd och sen ett par veckor till med leverans och iordningställande hos ÅF?

Skickat från min iPad med Tapatalk
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 100

Blir ju lite orolig då jag letar efter en V6[…]

En teori till som jag har funderat på ä[…]

Fel centerhögtalare?

Ja, precis. Så det är något som b[…]